همراه

 

 

 

چراغ های پنل LED به گونه ای ساخته می شوند که شرایط بهتر نور را فراهم می کنند. این نوع نورپردازی باعث می شود از جدیدترین فناوری های LED  استفاده شود. چراغ های پنل LED به طور معمول دارای یک قاب آلومینیومی سبک هستند که دارای سه لایه هستنند. این قاب یکی از مهمترین قسمت های چراغ روشنایی پنل است زیرا به منظور جلوگیری از نشت نور طراحی شده اند. لایه های داخل آن شامل تراشه های LED ، صفحه راهنما و یک دیفیوزر است. دیفیوزر معمولاً درست در قسمت جلوی صفحه راهنمای چراغ قرار دارد. عملکرد آن توزیع نور به طور مساوی در سطح است. یک صفحه بازتاب دهنده درست در پشت صفحه راهنمای LED وجود دارد. قسمت حیاتی دیگر ، پشتیبان جامد است ، که در ظاهر کلی لامپ ها نیز تأثیر دارد. چراغ های پنل LED همچنین برای اطمینان از ایمنی به سیستم سینک ظرفشویی مجهز شده اند.

تابلوهای led

صفحه راهنما LED نوعی ماده نوری است که در هنگام اتصال به منبع تغذیه ، برای ارائه روشنایی به صورت یک دست طراحی شده است. صفحه راهنما و دیفیوزر با هم کار می کنند تا یک نورپردازی یکنواخت توزیع ، گسترده و نرم تولید کنند. فناوری به کار رفته در نورپردازی ، شروع فوری را امکان پذیر می کند. هیچ تداخل ، سوسو زدن یا تداخل RF وجود ندارد.

رنگ و نور

آلومینیوم بهترین مواد برای قاب است و از آن برای پوشش پشت نیز استفاده می شود. خود LED ها معمولاً از آلومینیوم ، آرسنید و گالیم ساخته می شوند. ناخالصی ها برای ایجاد الکترون های آزاد و تقویت هدایت مواد نیمه هادی اضافه می شوند. این ناخالصی ها همچنین می توانند رنگ نور را تعیین کنند ، به همین دلیل می توان رنگ مورد نظر را بدون استفاده از فیلتر به دست آورد. چراغ های LED همچنین می توانند باعث ایجاد نور سفید شوند.

نورپردازی LED نسبت به سایر دستگاه های روشنایی مانند لامپ های رشته ای و حتی لامپ های کم مصرف (CFL) از انرژی قابل توجه کمتری استفاده می کنند. میزان مصرف یک لامپ LED حدود ۶ وات تخمین زده می شود ، که می تواند کیفیت روشنایی را شبیه به لامپ های کم مصرف کند که حداقل دو برابر مقدار انرژی مصرف می کند.

 طول عمر

این نوع از نورپردازی به دلیل طول عمر بسیار زیاد بسیار مشهور شده است . متوسط عمر ​​لامپ LED می تواند تا ۶۰۰۰۰ ساعت ، بسیار بیشتر از طول عمر تخمین زده شده از لامپ رشته ای ۶۰ واتی که فقط ۱۵۰۰ ساعت است و CFL هایی که بین ۱۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰۰ هستند استفاده شوند . آنها همچنین احتمال سوختگی را دارند. در حقیقت ، طول عمر آنها با اندازه گیری تعداد واقعی ساعات کار چراغ ها محاسبه نمی شود بلکه با اندازه گیری تعداد ساعاتی که آنها همچنان در محدوده لومینسانس رضایت بخش عمل می کنند. هنگامی که میزان لومینسانس ۳۰٪ کاهش می یابد ، این زمانی است که لامپ ها شما را مجبور به تعویض می کنند . از جمله مزیت های اصلی چراغ های پانل LED ، قابلیت تنظیم آنها است . به دلیل نازک بودن آن ها و حداقل در نوع دوم صفحه ای که در بالا توضیح داده شده است . نحوه قرارگیری LED ها در خود پنل ، تقریباً به هر شکل دلخواه می توان شکل داد . این امکان را به آنها می دهد تا در برنامه هایی مورد استفاده قرار گیرند که استفاده از نورپردازی لامپ های رشته ای دشوار یا غیرممکن باشد ، مانند نورپردازی برای قسمتهای میله تولیدی. در مقایسه با نورپردازی سنتی ، پانل های نوری اکریلیک با استفاده از LED بسیار با دوام تر هستند . به طور متوسط ​​، نورهای رشته ای و حتی نورهای کم سو مدرن فقط برای کسری از مدت زمان ممکن که یک تابلو باشد ، دوام خواهند داشت. با فرض استفاده از ۸ ساعت در روز ، انتظار می رود یک LED حدود ۱۷ سال عمر کند. این طول عمر طولانی باعث می شود که آنها در تمام مدت بسیار مقرون به صرفه باشند .

اگرچه ال ای دی های معمولی محبوب هستند ، اما این مشکل را دارند که یک LED شکسته تنها می تواند تأثیر منفی قابل توجهی بر سایر اطرافیان داشته باشد. در پنل ها و تابلوهای LED ، این مسئله به دلیل طراحی مدار با دقت فکر شده بسیار کاهش می یابد. فایده این کار این است که روشنایی پنل در جایی کار می کند که منبع برق ولتاژ پایدار تضمین نشود. هیچ گونه خطر گرمای بیش از حد بر خلاف لامپ های رشته ای وجود ندارد ، زیرا ال ای دی ها هیچ اثر حرارتی ندارند. اکریلیک مورد استفاده در پانل های سبک در برابر خرد شدن و در برابر بسیاری از مواد شیمیایی خورنده مقاوم است ، همچنین قادر به تحمل درجه حرارت گرم و سرد و رطوبت است. این دوام همچنین باعث می شود پانل های نوری LED برای نصب در مکانهایی که تعمیر و نگهداری مشکل است ، ایده آل شوند ، مانند مناطقی که به سختی قابل دسترسی نیستند ، که ممکن است نیاز به بسته شدن ساختمان برای تعویض کامل داشته باشد. این به نوبه خود منجر به کاهش در کل هزینه ها خواهد شد. چهار نوع پنل یا تابلوهای LED نصب استاندارد وجود دارد که دارای فرورفتگی ، سیستم تعلیق ، نصب و نصب هستند. پانل های LED می توانند روی دیوارها نصب شوند یا روی سقف آویزان شوند یا روی سطح اجسام دیگر سوار شوند و بدین ترتیب آن را برای تعدد کاربردها مناسب می سازد: خانه ، ادارات ، بیمارستانها ، مدارس ، لابی هتلها ، رستورانها ، مراکز خرید ، فروشگاههای خرده فروشی ، پانل های LED اصلی و حرفه ای. پنل ها و تابلوهای LED ما با روشنایی لبه با تراشه های فوق العاده SMD5630 ، SMD3014 ، SMD2835 از مارک های برتر مانند کری ، سامسونگ ، اپیستار ، لومن مک ، نیشیا و اسرام نور فوق العاده روشن را ارائه می دهند. صفحه راهنمای نور با کیفیت بالا (میتسوبیشی LGP) ، مواد آلیاژ آلومینیوم و همچنین طراحی با انرژی کارآمد و فوق العاده جمع و جور ، نورپردازی پنل را قادر می سازد تا نورهای یکنواخت و پراکنده و بدون تابش نور را تولید کند. ما از درایوهای جریان ثابت خارجی LOOGOD، MOSO، MEAN WELL بسیار کارآمد استفاده می کنیم ، با ضریب توان بیش از ۰٫۹۵٫ موجود در مربع (۶۰۰ × ۶۰۰ ، ۳۰۰ ۳۰۰) ، مستطیل شکل (۳۰۰ ۶۰۰ ۶۰۰ ، ۶۰۰ ۱۲۰۰ ۱۲۰۰ ، ۳۰۰ ۱۲۰۰ ۱۲۰۰) و شکل های گرد.

پنل ها و تابلوهای LED چگونه کار می کنند؟

یک صفحه نمایش LED در واقع یک صفحه نمایش ال سی دی است ، اما به جای داشتن نور پس زمینه طبیعی CCFL ، از دیودهای ساطع کننده نور (LED) به عنوان منبع نور در پشت صفحه استفاده می کند. یک LED دارای انرژی کارآمد تر و بسیار کوچکتر از CCFL است و باعث می شود صفحه تلویزیون نازک تر شود. بازاریابی در مورد تلویزیون های LED بسیار عصبانیت ایجاد کرد ، اما این تنها نور پس زمینه است که تغییر کرده است ، بنابراین در واقع هیچ کیفیت کیفیت تصویری نسبت به صفحه نمایش LCD معمولی وجود ندارد.

نمونه های اولیه از تلویزیون های LED واقعی وجود داشته است. آنها پانل LCD ندارند اما در عوض ۳ عدد LED رنگی کوچک در هر پیکسل داشتند. اینها خیلی بهتر می شدند ، اما متأسفانه هزینه ساخت بسیار بالا بود تا سودآور باشد. تلویزیونهای OLED بسیار شبیه به اینها هستند و امیدوارم ظرف چند سال مقرون به صرفه شوند.

در یک صفحه نمایش کامل آرایه  LED ، LED ها به طور مساوی در پشت کل صفحه پخش می شوند. این امر باعث ایجاد نور پس زمینه یکنواخت تر می شود و استفاده مؤثر از کم رنگ شدن موضعی را فراهم می کند ، جایی که می تواند درخشندگی تنها بخش خاصی از صفحه را تغییر دهد.

در برخی از تلویزیون ها ، مانند خط XBR سونی ، از LED های رنگی به جای نور سفید استفاده می کنند. از نظر فنی ، این می تواند با مطابقت رنگ نور پس زمینه با تصویر ، یک طیف وسیعی از رنگ را ایجاد کند. اگرچه در عمل ، تفاوت را نمی بینید.

با داشتن صفحه نمایش لامپ LED لامپ ، LED ها در محیط جانبی صفحه قرار می گیرند. بسته به تلویزیون ، می تواند در سراسر صفحه نمایش یا فقط در طرفین یا پایین باشد. این اجازه می دهد تا صفحه نمایش بسیار نازک باشد.

با این حال ، می تواند باعث شود برخی لکه ها روی صفحه مانند سایر لبه ها روشن تر شوند. به این مشکل چراغ قوه یا گرفتگی گفته می شود. این می تواند هنگام تماشای یک صحنه تاریک در یک محیط تاریک دیده شود.

پنل ها و تابلوهای LED چگونه ساخته می شوند ؟

به نظر می رسد انواع و اقسام LED ها هر روز رشد می کنند ، اما امروز ما آن را به اصول اولیه بر می گردیم. ما امروز در اینجا هستیم تا به سؤال کنونی “چراغهای LED پگونه ساخته می شوند؟” پاسخ بدهیم.

مواد به کار رفته در تابلوهای LED

LED مخفف دیود نشردهنده نور است. بنابراین چراغهای LED از دیودهای کوچک تشکیل شده اند. هر دیود از مواد نیمه هادی ایجاد می شود. یکی از لایه های مواد نیمه هادی دارای الکترون اضافی خواهد بود ، یک لایه از الکترون ها تخلیه می شود. این اختلاف در سطح الکترون ها باعث می شود تا الکترون ها از یک لایه به لایه دیگر حرکت کنند و از طریق برانگیختگی الکترونیکی که در بالا ذکر شد ، نور ایجاد می کنند.

برای تجزیه آن کمی بیشتر ، مواد نیمه هادی خود از مواد کریستالی ساخته شده است و برای هدایت الکتریسیته نیاز به ناخالصی دارد. با این حال ، این ناخالصی ها بعداً در فرآیند تولید به ماده نیمه هادی اضافه می شوند.

با این حال ، این ناخالصی ها را به عنوان عیوب موجود در مواد نیمه هادی اشتباه نکنید. آنها ارزش دیود را کم نمی کنند ، بلکه آن را تقویت می کنند! اضافه کردن این ناخالصی ها به نیمه هادی ، دوپینگ نامیده می شود و ماده اولیه ای است که در ساخت LED ها استفاده می شود. متداول ترین ناخالصی های اضافه شده روی و نیتروژن هستند.

سرانجام ، به منظور تغذیه دیودها ، باید سیمهای برقی اضافه شود. ترکیبات طلا و نقره اغلب در سیم های LED استفاده می شوند ، زیرا می توانند به خوبی لحیم شده و گرمای خوبی داشته باشند. سرانجام ، برای خاتمه دادن به آن ، دیودها در یک پلاستیک شفاف و نه شیشه ای مانند لامپ های سنتی قرار گرفته اند و باعث دوام و ماندگاری آن می شوند.

طراحی پنل ها و تابلوهای LED

هنگام طراحی چراغ های LED ، کمی خلاقیت بیشتر مجاز است. بسته به کاربرد نور ، دمای رنگ ، روشنایی و کارآیی قبل از انجام هرگونه تصمیم گیری تصمیم گیری می شود. این ویژگی ها با توجه به اندازه دیود ، ماده نیمه هادی مورد استفاده ، انواع ناخالصی های اضافه شده و ضخامت لایه های دیود تصمیم می گیرند.

تابلوهای LED چگونه ساخته می شوند؟

ساخت LED ها یک مقدار ظریف و پیچیده است ، اما ما تلاش خود را برای جمع بندی این کارها انجام خواهیم داد. اول و مهمتر از همه ، باید مواد نیمه هادی ساخته شود. ماده نیمه هادی در یک محفظه فشار بالا با دمای بالا “رشد” می کند. عناصری مانند گالیم ، آرسنیک ویا فسفر در محفظه تصفیه شده و با هم مخلوط می شوند ، که سپس به یک محلول غلیظ تبدیل می شوند . پس از مخلوط کردن عناصر ، میله ای در محلول قرار داده شده و به آرامی بیرون کشیده می شود . محلول در انتهای میله به محض بیرون آمدن متبلور می شود و شمش بلوری بلند و استوانه ای ایجاد می کند.

این مواد سپس درون ویفرهای نیمه هادی خرد می شوند و در واقع ماسه زده می شوند ، درست مثل آن که شما در یک میز ماسه بزنید ، تا سطح صاف باشد. سپس برای تمیز کردن سخت به محلول حلالهای مختلف آغشته می شود تا از شر هرگونه گرد و غبار ، گرد و غبار یا مواد آلی خلاص شود.

در مرحله بعدی فرآیند ، لایه های اضافی از مواد نیمه هادی به ویفر اضافه می شوند . این یک روش برای اضافه کردن ناخالصی ها ، یا دوپنت ها است .

در مرحله بعد ، تماس های فلزی روی نیمه هادی تعریف می شود. این در مرحله طراحی مشخص می شود و این نکته را در نظر می گیرد که آیا این دیود به صورت جداگانه مورد استفاده قرار می گیرد یا با سایرین .

سرانجام ، دیودها بر روی بسته بندی مناسب نصب می شوند سپس سیم ها وصل می شوند و سپس همه چیز به صورت پلاستیکی محکم می شود. اینگونه LED ها ساخته می شوند!

آخرین نوشته ها

تابلو املاک

تابلو املاک

تابلو مطب پزشک

تابلو مطب پزشک

اشتراک در خبرنامه

دریافت آخرین مطالب را چند بار در ماه به ایمیل خود تحویل دهید.

نوشته های مرتبط ...

تابلوسازی در سعادت آباد

تابلوسازی در سعادت آباد

اگر در منطقه سعادت آباد به دنبال این هستید که بتوانید طراحی و ساخت تابلو خود را به یک تابلوسازی حرفه ای و متخصص واگذار کنید بهتر است که در این مقاله با ما همراه باشید.  انواع تابلوسازی های معتبر و شناخته شده زیادی در سعادت آباد مشغول به فعالیت هستند که با خیال آسوده می توانید سفارش تابلو خود … ادامه مطلب

تابلو املاک

تابلو املاک

  رونق بخشیدن به کسب و کار یکی از مهمترین عواملی است که کمک می کند تا بتوانید نزد مخاطبین بیشتری دیده شوید. پس فرقی نمی کند که در چه زمینه ای فعالیت می کنید. در هر صورت نیاز است تا به سراغ سفارش یک تابلو تبلیغاتی بروید. تابلو املاک از دسته تابلوهایی است که در تنوع زیادی قابل سفارش … ادامه مطلب

تابلو مطب پزشک

تابلو مطب پزشک

  از انواع تابلوهای تبلیغاتی، می توان به تابلو مطب پزشک اشاره کرد که از انواع متنوعی بهره مند است. این تابلو از انواع حیاتی ترین تجهیزاتی است که باعث رونق بخشیدن به کسب و کار شما می شود و باعث می شود تا بتوانید بیشتر نزد مخاطب دیده شوید، تابلو تبلیغاتی می باشد. تابلو مطب پزشک یکی از تابلوهایی … ادامه مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *