همراه

 

 

 

تابلو چلنیوم نورپردازی

در این مطلب به بررسی روش های نورپردازی تابلو چلنیوم می پردازیم

یکی از روش های نوین در صنعت تابلو سازی تابلو چلنیوم است. شیوه نورپردازی این تابلو یکی از موضوعاتی است که باید قبل از سفارش آن اطلاعات کافی در مورد آن داشته باشیم.

یکی از دلایلی که این تابلو بسیار مورد توجه قرار گرفته است برجسته بودن حروف مورد استفاده در این تابلو است. اما نمی توان گفت تنها دلیل پرطرفدار بودن این تابلو بخاطر حروف برجسته است بلکه نورپردازی تابلوی چلنیوم باعث جذابیت آن شده است.

یکی از دلایلی که باعث اهمیت نورپردازی در این تابلو شده است این است که فرد به منظور بهتر دیده شدن ویترین کسب و کار خود تابلوی چلنیوم را انتخاب می کند.

در ادامه این مقاله به معرفی چندین روش نورپردازی تابلوی چلنیوم می پردازیم.

روش های نورپردازی تابلوی چلنیوم

برای نورپردازی تابلوی چلنیوم از روش های گوناگونی استفاده می کنند. برای نورپردازی تابلوی چلنیوم از لامپ های ال ای دی و سیستم های نور مخفی استفاده می کنند. هر کدام از این روش ها مشخصات مربوط به خود را دارند و دارای مزایا و معایب خاص خود هستند.

۱-استفاده از سیستم های اس ام دی های بلوکی برای نورپردازی تابلوی چلنیوم

سیستم های اس ام دی های بلوکی در صنعت تابلو سازی توانسته جایگاه ویژه ای را بدست بیاورد. در واقع استفاده از سیستم اس ام دی های بلوکی دارای سابقه طولانی در این صنعت است.

از سیستم اس ام دی های بلوکی برای نورپردازی تابلوی چلنیوم استفاده می کنند. در واقع یکی از پرکاربردترین روش ها برای نورپردازی در تابلو چلنیوم همین روش است. شما با استفاده از این سیستم می توانید نورهای یک دست تولید کنید به این معنا که نور در تمام قسمت های تابلوی چلنیوم به صورت یکنواخت پخش می شود.

دلیل محبوبیت این روش در نزد مشتریان قیمت مناسب آن است. تابش صحیح نور در کنار حروف برجسته تابلو، زیبای چشمگیری ایجاد می کند. علاوه بر این شما با استفاده از سیستم اس ام دی های بلوکی می توانید در مصرف برق و انرژی صرفه جویی کنید.

۲-استفاده از سیستم نئون برای نورپردازی تابلوی چلنیوم

روشنایی توسط سیستم نئون برای انواع تابلوها استفاده می شود تابلوی چلنیوم هم یکی از این تابلوها است. نورپردازی توسط سیستم نئون جز روش های است که در گذشته برای نورپردازی تابلو از آن  استفاده می شده است. لامپ ها نئون از یک لوله شیشه ای تشکیل شده اند که در ابتدا و انتهای این لامپ ها الکترود های ویژه ای را قرار داده اند که با استفاده از دستگاه ویژه ای این لامپ های نئون شارژ می شوند.

یکی از مزایای استفاده از این لامپ ها این است که شما می توانید در رنگ های مختلف از آن استفاده کنید. اما یکی از معایب این روش این است که نور در تابلو به صورت یکنواخت پخش نمی شود و همچنین این لامپ ها تولید صداهای آزار دهنده نیز می کنند.

۳-نورپردازی با استفاده از شیوه نور اندریک برای تابلو های چلنیوم استیل

منظور از سیستم نور اندریک همان سیستم نور مخفی است. در واقع در ساخت تابلو چلنیوم استیل بدلیل اینکه نور از حروف برجسته عبور نمی کند، برای نور پردازی این تابلو باید از سیستم نور اندریک استفاده شود.

برای ساخت این نوع تابلو چلنیوم از دو رنگ طلایی و نقره ای استفاده می شود. تنها تفاوت تابلوی چلنیوم ساخته شده از جنس استیل با سایر تابلوهای چلنیوم در سیستم نورپردازی آن است.

۴-نورپردازی با استفاده از سیستم اس ام دی و نور اندریک

برای نورپردازی با استفاده از سیستم نوراندریک، خود تابلو از پشت دارای سیستم تابش نور است. نکته قابل توجه در این نوع نورپردازی این است که از نورهای مخفی برای جذابیت بیشتر تابلو استفاده می کنند.

در این نوع تابلو برای نورپردازی حروف برجسته از لامپ های اس ام دی استفاده می کنند. فضاهای خالی که در طراحی این نوع نورپردازی در نظر گرفته می شود برای این است که تابش نور در پشت تابلو بیشتر به نمایش گذاشته شود و جلوه بیشتری داشته باشد.

خواهشمندیم نظرات و تجربیات خود را در خصوص نورپردازی تابلو چلنیوم با ما در میان بگذارید.

آخرین نوشته ها

تابلو املاک

تابلو املاک

تابلو مطب پزشک

تابلو مطب پزشک

اشتراک در خبرنامه

دریافت آخرین مطالب را چند بار در ماه به ایمیل خود تحویل دهید.

نوشته های مرتبط ...

تابلوسازی در سعادت آباد

تابلوسازی در سعادت آباد

اگر در منطقه سعادت آباد به دنبال این هستید که بتوانید طراحی و ساخت تابلو خود را به یک تابلوسازی حرفه ای و متخصص واگذار کنید بهتر است که در این مقاله با ما همراه باشید.  انواع تابلوسازی های معتبر و شناخته شده زیادی در سعادت آباد مشغول به فعالیت هستند که با خیال آسوده می توانید سفارش تابلو خود … ادامه مطلب

تابلو املاک

تابلو املاک

  رونق بخشیدن به کسب و کار یکی از مهمترین عواملی است که کمک می کند تا بتوانید نزد مخاطبین بیشتری دیده شوید. پس فرقی نمی کند که در چه زمینه ای فعالیت می کنید. در هر صورت نیاز است تا به سراغ سفارش یک تابلو تبلیغاتی بروید. تابلو املاک از دسته تابلوهایی است که در تنوع زیادی قابل سفارش … ادامه مطلب

تابلو مطب پزشک

تابلو مطب پزشک

  از انواع تابلوهای تبلیغاتی، می توان به تابلو مطب پزشک اشاره کرد که از انواع متنوعی بهره مند است. این تابلو از انواع حیاتی ترین تجهیزاتی است که باعث رونق بخشیدن به کسب و کار شما می شود و باعث می شود تا بتوانید بیشتر نزد مخاطب دیده شوید، تابلو تبلیغاتی می باشد. تابلو مطب پزشک یکی از تابلوهایی … ادامه مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *