همراه

 

 

 

نمای کامپوزیت چیست؟ | قیمت نمای کامپوزیت

نمای‌ کامپوزیت یکی از بهترین راه حل ها برای نوسازی نمای ساختمان است.جنس این پنل ها، آلومینیمی می باشد و دارای مزایایی به شرح ذیل است:

این نماها علاوه بر این که برای نمای خارجی استفاده می شود برای طراحی دکوراسیون داخلی نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.این نوع از نماها همینطور برای سقف های معلق ، نیمکت های سازه ای، ستون ها ،کتیبه ها و نرده های محافظ نیز می توانند استفاده گردند.پنل های کامپوزیت به طور کلی پنل های نما با فرمت بزرگ هستند که از یک ماده هسته پایدار و دو لایه پوششی تشکیل شده اند.

ساختار کامپوزیت ، آنها را بسیار الاستیک می کند و به معماران این امکان را می دهد تا طراحی های معماری برجسته ای را ایجاد کنند ، که از خطوط ساختمان پیروی می کنند و حتی می توانند به صورت گرد باشند.لایه های پوششی را می توان در یک رنگ تقریباً بی حد و حصر تهیه کرد.این نماها علاوه بر این که برای نمای خارجی استفاده می شود برای طراحی دکوراسیون داخلی نیز می تواند مورد استفاده قرار بگیرد . این نوع از نماها همینطور برای سقف های معلق ، نیمکت های سازه ای، ستون ها ،کتیبه ها و نرده های محافظ نیز می توانند کاربرد دارند.

مزایای نما‌ی کامپوزیت

  • وزن سبک ، استحکام بالا، با توجه به وزن کم آن بار ساختمانی را کاهش می دهد به همین خاطر می توان در طراحی این نوع نما می توان از سازه های بزرگ نیز استفاده نمود که این مورد می تواند در هزینه های اجرا به میزان قابل توجهی کاهش ایجاد کند.
  • یکنواختی ،دوام و حفظ رنگ . فناوری پیشرفته رنگ آمیزی و پوشش PVdf  با کیفیت بالا، اطمینان ۱۰۰ درصدی به یکنواختی رنگ را ارائه می دهد.
  • مقاوم در برابر آتش سوزی .نمای (۴ میلی متری) به دلیل داشتن ساختاری با مواد معدنی در هسته نما غیر قابل اشتعال می باشند.
  • عایق صوت:ضریب جذب صدا از این نماها نسبت به ورق های آلومینیمی ۶ برابر بیشتر می باشد.
  • دارای بالاترین flatness: این نوع نماها با سطح کاملا صاف به دلیل برخورداری از فناوری لمینیت (ورقه ورقه شدن) و استحکام بالای مواد تضمین شده اند.
  • طیف رنگی گسترده برای انتخاب لایه ها و بخش های مختلف نما
  • کامپوزیت های تقویت شده با الیاف پلاستیک (FRP) به دلیل مزایای استفاده از مصالح ساختمانی سنتی در طیف گسترده ای از کاربردها در ساخت و ساز استفاده می شوند. مزایای اولیه شامل کاهش وزن ، احتیاج به ساختار پشتیبانی کمتری ، و مقاومت عالی در برابر خوردگی و پوسیدگی است که می تواند دوام سازه های ساخته شده با چوب و فولاد را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
  • ماندگاری زیادتر و تعمبرات کمتر . مواد سبک تر همچنین کار را در هنگام مونتاژ تسهیل می کنند ، هزینه های نصب و همچنین هزینه های حمل و نقل را کاهش می دهند. کامپوزیت ها همچنین دارای آزادی طراحی بیشتری هستند و امکان ایجاد اشکال پیچیده را فراهم می آورد.

معایب نمای کامپوزیت

  • پانل های کامپوزیت آلومینیومی در شرایط سخت آب و هوایی مانند طوفان ها مستعد غرق شدن هستند. برای غلبه بر ضرر ، تولیدکنندگان ACP در حال سرمایه گذاری در ساخت تابلوهایی با موضوعات ویژه هستند که می توانند در برابر چنین شرایطی مقاومت کنند.
  • این یک ضرر نیست بلکه چیزی است که تولید کنندگان باید از آن مراقبت کنند. برای جلوگیری از نشت آب در داخل ساختمان ، باید تمام پانل ها را به دقت آب بندی و ضد آب کنید.

اجرای نما‌ی کامپوزیت

با توجه به سلیقه مشتری و ارائه مشاوره در خصوص نحوه اجرای نما‌‌ی کامپوزیت توسط تیم فنی تیراژکار، همانطور که در تصاویر نمونه کارهای پائین سایت ملاحظه می فرمایید و نمونه هایی که شاید تا بحال به چشم تان در جایگاه های سوخت نیز خورده باشد و مواردی که لازم است در تابلوسازی رعایت گردد می توانید به منظور بهبود تبلیغات کسب و کار خود نیز از این نوع پنل ها که ظاهر شکیلی به بیزینس شما می دهد و می تواند آن را متحول کند استفاده کنید

برای استعلام قیمت نمای‌ کامپوزیت می توانید با کارشناسان فنی تماس حاصل فرمائید تا مشاوره لازم در این خصوص را ارائه نمایند

پنل های کامپوزیت آلومینیومی

پنل های کامپوزیت آلومینیومی پنل های کامپوزیتی هستند که از دو صفحه آلومینیومی تشکیل شده و یک هسته پلاستیکی را پوشش می دهند. از طرف دیگر ، می توان از ماده هسته معدنی برای افزایش مقاومت در برابر آتش استفاده کرد.

پنل های کامپوزیت آلومینیومی کاملاً مطابق با محوطه های ساختمان تطبیق می یابند. از این ترکیب شکل پذیری و پایداری می توان برای ایجاد طیف قابل توجهی از اشکال استفاده کرد.

این تابلوها معمولاً به عنوان پانل های نما با فرمت بزرگ یا عناصر نمای تابشی (بدون لبه های برش قابل مشاهده) مورد استفاده قرار می گیرند .

ورقه ورقه ای با فشار بالا

پنل های نما (فشار بالا) از لمینت های پلاستیکی ترموست (HPL) مطابق با استاندارد EN 438-6 ، Type EDF ساخته شده است تا از آب و هوای مؤثر استفاده کند. هسته پنل از کاغذهای کرافت ساخته شده است ، که این مواد از جنس چوب هستند که از رزین های مصنوعی آغشته شده اند. حفاظت از آب و هوا توسط یک پوشش از رزین های پلی اورتان آکریلیک ارائه می شود. پنل های HPL در دستگاه های ورقه ورقه تحت شرایط دما و فشار زیاد تولید می شوند.

هنگام برش تابلوهای نمای HPL ، لازم است به یاد داشته باشید که طول آنها می تواند در نتیجه جذب رطوبت تغییر کند. روکش باید مطابق دستورالعمل سازنده با استفاده از براکت های ثابت و کشویی مشخص به زیر سازی چسبانده شود.

همه چیز در مورد مواد کامپوزیت

ترکیبی که از دو یا چند ماده ساخته شده است به عنوان مواد کامپوزیتی شناخته می شود. اما خصوصیات ترکیب جدید که از این رو از ترکیب دو ماده جداگانه تشکیل شده است از نظر خواص فیزیکی و شیمیایی با مواد تشکیل دهنده کاملاً متفاوت است. محصول جدید شکل گرفته ظاهری کاملاً جدید ، خاصیت و رنگ و غیره کسب می کند.

در هنگام استفاده با مواد جداگانه مواد کامپوزیت قوی تر هستند. آنها بسیار بادوام بوده و انعطاف پذیری طراحی را ارائه می دهند. عملکرد آنها بسیار مناسب تر از مواد تشکیل دهنده است که به طور جداگانه استفاده می شوند. در حقیقت ، به طرز شگفت آوری هزینه مواد کامپوزیت نسبتاً پایین است. مواد کامپوزیتی به طور معمول مقاوم در برابر حرارت و همچنین مقاوم در برابر خوردگی هستند ، به همین دلیل در ساخت و سازها ترجیح داده می شوند. اینها برای استحکام و پایداری بهتر آنها و هم چنین طول عمرشان ترجیح داده می شوند .

مهندسی مواد کامپوزیتی متنوعی مانند سنگ تراشی ، کامپوزیت ماتریس فلزی ، کامپوزیت های ماتریس سرامیکی ، و مواد چوب کامپوزیت مانند تخته سه لا و غیره وجود دارد. مواد کامپوزیت تقویت شده برای خواص مکانیکی محکم و بادوام آنها استفاده می شود. این موارد در ساخت پل و برج نیز ترجیح داده می شوند. همچنین فضاپیماها و هواپیماها نیز با استفاده از مواد کامپوزیتی ساخته می شوند. وزن سبک و مقاومت در برابر آتش در هنگام استفاده از مواد کامپوزیت یک امتیاز اضافی محسوب می شود.

مواد کامپوزیت بسیار مقاوم و بادوام هستند. بنابراین ، هزینه نگهداری به اندازه بسیاری از انواع دیگر مصالح ساختمانی زیاد نیست.

امروزه کامپوزیت های کربن به طور فزاینده ای تقاضای بیشتری دارند.

نمای کامپوزیت و صرفه جویی در انرژی ساختمان

استفاده از کامپوزیت در نمای ساختمان و صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان مزایای بسیاری دارد.

روش های مختلفی برای ساخت کامپوزیت ها وجود دارد. به طور کلی ، این کار با روش قالب بسته و باز انجام می شود.

ساده ترین روش فرآیند قالب سازی باز است که برای تولید قطعات بزرگ استفاده می شود.

Paletterogen یکی از اقتصادی ترین روش های تولید پروفیل های کامپوزیتی است که در نمای کامپوزیت مورد استفاده قرار می گیرد

برای تولید قطعات سبک و مقاوم در برابر خوردگی استفاده می شود . در همین حال ، اگر به صرفه جویی در مصرف انرژی در ساختمان توجه کنیم ، پانل های آلومینیومی موجود در نمای کامپوزیت برنده خواهند بود. خواص عایق آلومینیومی در نمای کامپوزیت به عنوان یکی از بهترین محصولات برای استفاده بهینه از انرژی در نظر گرفته می شود.

در کشورهای مستعد زلزله مانند ایران ، مسئله سبک شدن ساختمانها و استفاده از محصولات انعطاف پذیر بسیار مهم است و محصولات اساسی و آلومینیومی مانند نمای کامپوزیت آلومینیوم ، نمای شیشه ای مخصوص درب و پنجره های آلومینیومی اساسی ترین راه حل با وزن حدود ۹۰٪ سبک تر از سنگ تراورتن و گرانیت ، ۸۵٪ سبک تر از سیمان و ۷۰٪ سبک تر از شیشه است.

انتخاب مواد مناسب و جدید زمینه را برای طراحی خلاقانه متناسب با الزامات فنی و مهندسی در ساختمان گسترش می دهد.

ورق های کامپوزیت دارای رنگ و ضخامت متنوعی هستند و از آن ها به عنوان نمای دیوار ساختمان ها و همچنین برای مقاصد داخلی استفاده می شود مانند نمایشگرهای دیواری و سقفی و حتی شومینه.

نسل جدید نمای ساختمان با استفاده از پانل های کامپوزیت (نمای کامپوزیت آلومینیوم)

در سال های اخیر ، آلومینیوم به یک انتخاب در حال رشد برای نمای ساختمان تبدیل شده است.

در کنار وزن سبک و ویژگی های فنی فوق العاده ، قابلیت ها و مزیت های نوآورانه ای که برای معماران و طراحان سازه در دسترس است ، جالب ترین جنبه این صفحات است .

انواع ساختمانهایی که از نمای کامپوزیت استفاده می شود:

مراکز خرید و تجارت

ساختمانهای اداری

ملک مسکونی

مشخصات پنل های ساخته شده از کامپوزیت و روکش فلزی

در هنگام مشخص کردن پانل های نمای جلویی که روی یک پنل کامپوزیت ثابت شده اند ، چند مرحله ساده که باید دنبال کنید وجود دارد. در مرحله اول ، لازم به ذکر است که می توان صفحه نمای جلوی بارانی را در همان جهت دهانه پانل های کامپوزیت سوار کرد ، اگرچه امکان ترسیم آنها در جهت مخالف نیز وجود دارد. این بدان معنی است که شما هنوز هم انعطاف پذیری کامل در طراحی نما را حفظ می کنید.

فشار باد و بارهای مکش باعث اختلاف فشار هوا بین سطح خارجی و داخلی روکش و بین سطوح خارجی و داخلی پانل محصور می شود. به همین ترتیب این موارد باید مورد توجه قرار گیرد و یک مهندس بتواند فشار دینامیکی باد را مطابق با EN 1991-1-4 محاسبه کند. سپس می توان از اینها برای محاسبه سرعت باد مؤثر و فشار باد پویا بر روی پاکت ساختمان استفاده کرد. فاصله ی قاب پشتی نما را می توان با مراجعه به نیروهای باد بر روی سازه تعیین کرد.

اگرچه هر دو صفحه کامپوزیت و پانل های روکش فلزی قوی و سفت هستند ، و این باعث می شود در برابر بارهای ناشی از فشار باد مثبت و منفی بر روی سطوح مقاومت کنند ، به این معنی که ممکن است ریلهای ثانویه لازم باشد. در مواردی که فشار باد زیاد می شود یا دهانه های فوق العاده مشخصی باید توجه ویژه ای شود. محاسبه UDL باید بر اساس یک پروژه خاص توسط سازنده پانل کامپوزیت مربوطه و دستورالعملهای نصب استاندارد آنها انجام شود.

فاکتورهای دیگری که باید در نظر داشته باشید اطمینان از عدم وجود اصلاح در ۱۰۰ میلی متر لبه های نما و پانل کامپوزیت است. در طول هر تکیه گاه ثانویه ، که در مراکز ۳۰۰ – ۵۰۰ میلی متر قرار دارد ، باید به طور مداوم برطرف شود. فاصله بین پنل کامپوزیت داخلی و نمای بیرونی معمولاً تا ۳۰۰ میلی متر است ، اگرچه این موضوع مورد بررسی خاص پروژه و بارگذاری سیستم پانلی در حال نصب است.

از آنجا که مزایای آن بسیار است ، امروزه ACP به عنوان نمای یک ساختمان در نظر گرفته می شود. بسیاری از ساختمانهای مدرن با استفاده از پانل های کامپوزیت آلومینیومی ساخته شده توسط بهترین تولید کننده پانل های کامپوزیت آلومینیومی ساخته شده اند تا جلوه و زیبایی از یک ساختار امروزی به آنها بخشد. همچنین اطمینان از سرمایه گذاری مادی آنها رضایت مادام العمر را به آنها می دهد.

نمونه کارهای انجام شده