همراه

 

 

 

قیمت ساخت تابلو ال ای دی

تابلو ال ای دی (LED ) نوعی نمایشگر دیجیتال است که از یک سری لامپ های LED تشکیل شده اند. این تابلو ها مجموعه ای از دیود های نورانی هستند که به صورت ماتریسی در یک صفحه قرار داده شده اند و توسط برنامه کامپیوتری تصاویر و نوشته ها را به نمایش می گذارند.

تابلو های ال ای دی یکی از انواع تابلو های تبلیغاتی هستند که نسبت به انواع دیگر آن مثل نئونی مصرف برق بسیار کمتری دارند که می توانند جایگزین مناسبی برای تابلو نئونی باشند. این تابلو ها می توانند در قالب متن و با تصاویر و اشکال مختلف طراحی شوند و متن و تصاویر را به حرکت درآورند و چشمک هم می زنند. کاربرد این نوع از تابلو در مراکز تجاری مانند مغازه ها و پاساژها می باشد.

ویژگی های تابلو led

مصرف برق بسیار پایین، کم خطر، شکنندگی کمتر، طول عمر بیشتر، نور سالم تر و خیره کننده تر، امکان تنظیم میزان نور، ضد آب بودن

قطعات تشکیل دهنده تابلو LED

  • ماژول : قطعه الکترونیکی است که با پردازش ورودی هایی که به آن داده می شود خروجی مورد نظر را به نمایش می گذارد و توسط آن می توان رنگ بندی متفاوت و افکت ها و نور پردازی های گوناگونی به تابلو داد. در صورت خرابی به راحتی قابل تعویض است.
  • برد کنترل : وظیفه برنامه ریزی و مدیریت نمایش را بر عهده دارد که می توان آن را به صورت دائم در پشت تابلو قرار داد یا با ذخیره کردن در حافظه تابلو، آن را برداشت.
  • منبع تغذیه : وسیله ای است که برق را به ماژول ها و برد کنترل انتقال می دهد. باید جریان برق بین قطعات هماهنگی داشته باشد.
  • واشر آب بندی : برای جلوگیری از نفوذ آب به تابلو از واشر استفاده می شود.
  • فریم : قاب تابلو است که یک نوع جعبه فلزی یا آلومینیومی است که تمام قطعات درون آن قرار می گیرند. فریم باید حتما ضد آب باشد.

انواع تابلو ال ‌ای دی

تا‌بلو ال ای دی ثابت

این تابلو ها همانند تابلو های نئون، ثابت هستند یعنی متون و جملات حرکتی ندارند و به دلیل مصرف کم برق جایگزین مناسبی برای تابلو های نئونی هستند.

تا‌بلو ال ای دی روان

این تابلو ها متحرک هستند به این معنی که متون و جملات در آن حرکت دارند و می توان افکت های گوناگون و جذابی برای جلب توجه بیشتر به آن داد.

ال ای دی های روان خود به نوع تک رنگ، سه رنگ، هفت رنگ یا چند رنگ و تمام رنگی دسته بندی می شوند. به ال ای دی های تمام رنگی،  تلویزیون شهری LED  گفته می شود.

جهت طراحی تابلو با داشتن اندازه تابلو، متن مورد نظر، نوع فونت و چیدمان ال ای دی(بر اساس کم تراکم و پر تراکم) توسط نرم افزار انجام می شود.

قیمت تابلو ال ای دی

بسته به ال ای دی های به کار رفته در آن و نوع افکت و تعداد جملات و … قیمت تابلو ال ای دی می تواند متفاوت باشد

نمونه کارهای تابلو led