همراه

 

 

 

در این مطلب به بررسی فناوری ارتباطی در تابلوسازی می پردازیم.

یک تابلوساز حرفه ای و وارد در حرفه ساخت و تولید انواع تابلو، باید بر تمامی فنون ساخت و تولید یک تابلو مسلط باشد. ضعف های موجود مانند عبارات بی سروته و ساخت ضعیف جملات باعث ایجاد اخلال و در نتیجه کاهش ارتباط با مخاطبین می شود.

فنون مورد نیاز یک تابلو ساز حرفه ای عبارتند از: اصول ارتباطات، علم و صنعت، الکترونیک و علوم کامپیوتری.

در ادامه این مقاله سعی می کنیم ارتباط و وابستگی این فنون را با حرفه تابلو سازی مورد بررسی قرار دهیم.

صاحبان کسب و کار از تابلوی تبلیغاتی برای رساندن پیام خود به مخاطب کمک می گیرند. یکی دیگر از اهداف تابلوسازی برقراری ارتباط با جامعه می باشد.

شما برای اینکه بتوانید ارتباط بین افراد را بشناسید باید عناصر مختلفی را در نظر بگیرید این عناصر شامل:

مختصات روانی، اجتماعی و فرهنگی افراد در جامعه

زبان و مسائل مفهومی افراد یک جامعه

ساختارهای اجتماعی و محلی در یک منطقه

روشهای ارتباطی مانند صحبت کردن، نوشتن، و سایر صورتهای انتقال به کمک تابلوسازی تصویر و …

چگونگی استفاده از ارتباطات در تابلو سازی

به طور کلی می توان گفت اصول ارتباطات و چگونگی استفاده از آن در تابلوسازی عبارتند از:

  • هر کدام از مخاطبان با نگاه کردن به تابلوی تبلیغاتی پیام نهفته در آن را با توجه به فرهنگ و روان مختص به خودش درک می کند. پس زمانی که می خواهیم با تابلوسازی با سایر افراد ارتباط برقرار کنیم، هر فردی به تصور خود رجوع کرده و این امر باعث ایجاد برقراری ارتباط می شود.
  • باید تابلوساز جایگاه اجتماعی و نقش هر فرد در جامعه را برای ایجاد ارتباط در نظر بگیرد. در واقع افراد به نقش خود در سازمانهای اجتماعی خو گرفته اند.
  • تابلو ساز باید به ارزشهای فرهنگی هر جامعه توجه کند. تابلو ساز حتماً باید تفاوت فرهنگی در میان اقشار جامعه را در نظر بگیرد.

ارتباط علم و صنعت در تابلوسازی

دو مشخصه اصلی کاربرد صنعت در تابلو سازی فناوری حکاکی و برش لیزری است. برای ساخت حروف برجسته چلنیوم و یا حروف برجسته پلاستیک به دستگاه برش لیزری نیاز داریم. این امر سبب ارتباط علم و صنعت با حرفه تابلوسازی می شود.نمونه کارهای تابلو چلنیوم را که توسط مجموعه تیراژکار انجام شده می توانید در بخش نمونه کارها ملاحظه فرمایید.

ارتباط علم الکترونیک با تابلوسازی

از ارتباط علم الکترونیک در ساخت تابلو می توان به چیدمان ماژول های تابلو LED و مدار بندی و یا سیم کشی لامپ های SMD در تابلوی چلنیوم اشاره کرد.

ارتباط علوم رایانه ای و تابلوسازی

تمامی طرح های که برای تابلو تبلیغاتی طراحی می شود توسط نرم افزارهای کامپیوتری انجام می شود. بنابراین علوم رایانه ای جز اصلی ترین علومی است که باید تابلوساز نسبت به آنها آشنای داشته باشد.

نرم افزارهای مانند کُرل دراو، فتوشاپ ، اتوکَد و … جز شاخه های جدا نشدنی از تابلوسازی به حساب می آید و اگر یک تابلو ساز نتواند با این نرم افزارها کار کند عملاً سرانجامی در کار خود ندارد.

خواهشمندیم با نقطه نظرات، تجربیات خود در خصوص فناوری ارتباطی در تابلوسازی ما را در ارائه هر چه بهتر خدمات یاری نمائید.

آخرین نوشته ها

تابلو املاک

تابلو املاک

تابلو مطب پزشک

تابلو مطب پزشک

اشتراک در خبرنامه

دریافت آخرین مطالب را چند بار در ماه به ایمیل خود تحویل دهید.

نوشته های مرتبط ...

تابلوسازی در سعادت آباد

تابلوسازی در سعادت آباد

اگر در منطقه سعادت آباد به دنبال این هستید که بتوانید طراحی و ساخت تابلو خود را به یک تابلوسازی حرفه ای و متخصص واگذار کنید بهتر است که در این مقاله با ما همراه باشید.  انواع تابلوسازی های معتبر و شناخته شده زیادی در سعادت آباد مشغول به فعالیت هستند که با خیال آسوده می توانید سفارش تابلو خود … ادامه مطلب

تابلو املاک

تابلو املاک

  رونق بخشیدن به کسب و کار یکی از مهمترین عواملی است که کمک می کند تا بتوانید نزد مخاطبین بیشتری دیده شوید. پس فرقی نمی کند که در چه زمینه ای فعالیت می کنید. در هر صورت نیاز است تا به سراغ سفارش یک تابلو تبلیغاتی بروید. تابلو املاک از دسته تابلوهایی است که در تنوع زیادی قابل سفارش … ادامه مطلب

تابلو مطب پزشک

تابلو مطب پزشک

  از انواع تابلوهای تبلیغاتی، می توان به تابلو مطب پزشک اشاره کرد که از انواع متنوعی بهره مند است. این تابلو از انواع حیاتی ترین تجهیزاتی است که باعث رونق بخشیدن به کسب و کار شما می شود و باعث می شود تا بتوانید بیشتر نزد مخاطب دیده شوید، تابلو تبلیغاتی می باشد. تابلو مطب پزشک یکی از تابلوهایی … ادامه مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *