همراه

 

 

 

تاریخچه تابلوهای تبلیغاتی

با تکامل و پیشرفت فناوری تابلوسازی ، صنعت تابلوسازی در هر شهر بزرگ و کوچکی شروع به کار کرد . از اولین تابلو های روشن کننده به وسیله ی گاز گرفته تا لامپ های رنگارنگ فلورسنت ، تابلو ها راه خود را به فرهنگ مردم جهان باز کردند .

قوانین و مقررات صنعت امروز از اولین استفاده از تابلو ها تأثیر می پذیرد . از تابلو های حک شده ساده گرفته تا پیچیده ترین آن ها ، تابلوهای روشن شده به وسیله گاز ها در سال ۱۸۴۰ بعنوان جدیدترین نوآوری تابلو سازی به جهانیان معرفی گردید . تابلو های روشنایی گازی تا زمان معرفی لامپ برقی ، مردم از آن ها استفاده های بسیاری از جمله در سر در داروخانه ها و فروشگاه های خرده فروشی می کردند .

چند دهه بعد ، اولین تابلوهای تبلیغاتی الکتریکی با لامپ های رشته ای ساخته شدند . هنگامی که این تابلوها مورد استفاده قرار گرفتند . شهر نیویورک در ایجاد نمایش تماشایی تابلو های برقی که اندازه ای به عرض ۵۰ فوت در ۸۰ فوت طول داشت و تقریباً ۱۴۰۰ لامپ در آن بکار رفته بود ، در جهان پیشگام بود . در آن زمان ، مزایای تابلو های برقی فقط برای مشاغل و کسب و کار ها قابل توجه بود . هنگامی که تابلوهای تبلیغاتی برقی در مقایسه با تبلیغات روزنامه و چاپ ، ثابت کرد که بیشترین پتانسیل را برای دستیابی به مشتریان آینده دارد .

تاریخچه تابلوهای تبلیغاتی بعداً در اوایل دهه ۱۹۴۰ این ادعا اغلب به نفع تابلو های تجاری مطرح می شد ، که تبلیغات تابلو های برقی یک شکل ایده آل برای تبلیغات بود .

پیشرفت دیگر صنعت تابلوسازی در قالب کشف گاز نئون توسط سر ویلیام رامز و ویلیام تراورس صورت گرفت . سوخت نئون دستخوش نوآوری بیشتری خواهد شد تا توسط یك دانشمند فرانسوی ژرژ كلو سود آور شود . این تحولات همزمان با شروع جنگ جهانی اول كامل شد . تا زمانی كه یك دانشمند فرانسوی به نام “جی. د بائوفورت” با ژرژ كلو به تلاش های خود پیوسته بود كه این دو یك تركیب منحصر به فرد از جیوه و گاز نئون را كشف كردند . علاوه بر اینکه صنعت تبلیغاتی لوله های درخشان را به شکل مربعی در تصویر سوق می دهد ، این دو لوله را به شکل و حروف دستکاری می کنند . پس از پایان جنگ جهانی اول ، تابلو های نئونی به سرعت در پاریس خاموش شدند . خیلی زود پس از آن ، نخستین تابلو های نورانی توسط آژانس Packard در لس آنجلس از پاریس وارد شد . در سال ۱۹۲۲ ، قیمت این تابلو ها برای آژانس از ۱۲۰۰ دلار فراتر رفت .

صنعت تابلوسازی با کشف لوله های فلورسنت به نوآوری خود ادامه داد . روند لوله های درخشان امکان ترسیم رنگ و تنوع بیشتری را برای استفاده از تابلو ها فراهم کرد . شروع نورپردازی درخشان برای تابلو هایی هایی مانند لامپ های رشته ای ، لامپ های نئونی و نهایتا لوله های فلورسنت ، راه را برای بزرگترین دوره رشد تاریخ تابلو سازی در سال های بین ۱۹۲۴-۱۹۲۹ هموار کرد . در این دوره از ۵۰٫۰۰۰ دلار در سال به بیش از ۱۸ میلیون دلار ، تجارت تابلو سازی بصورت نمایی رشد کرد .

با رونق صنعت تابلو سازی در دوره پس از جنگ جهانی دوم ، تولید کنندگان پلاستیک شروع به تسریع در توسعه مواد خود برای تابلو های تبلیغاتی کردند . یکی از مزایای تابلو های تبلیغاتی پلاستیکی نگهداری کمتری در مقایسه با تابلو های نئونی است . موفقیت استفاده از پلاستیک در تابلوسازی تا امروز ادامه دارد و ۹۵ درصد تابلو های تبلیغاتی را در ایالات متحده آمریکا را به خود اختصاص داده است . پلاستیک همچنین سطح مهارت لازم برای تولید محصول نهایی را پایین آورده و در نتیجه ، در دهه ۱۹۵۰ ، مشاغل رشد سریع را تجربه کردند .

این ما را به جایی می رساند که اکنون تابلو های تبلیغاتی در آنجا قرار دارند از رشد نمایی که پس از جنگ جهانی اول دیده می شود ، تا امروز ، صنعت تابلو سازی بیش از ۶۰۰ میلیون دلار درآمد کسب کرده است . نوآوری های تابلوسازی در طول سال ها صفات مهم تکاملی این صنعت است . علاوه بر این ، مهارت های طراحی هنری ذاتی در فرایند ، یک مؤلفه تکاملی قوی تری را نیز تشکیل می دهند .

با تکامل صنعت تابلوسازی ، تابلو های تبلیغاتی نورانی را به عنوان وسیله ای از دوران متفاوت تشخیص خواهیم داد . امروز نیز به عنوان یادگار فرهنگ فعلی خود به تابلو های یاد شده نگاه خواهیم کرد . این است تاریخچه تابلوهای تبلیغاتی

آخرین نوشته ها

تابلو املاک

تابلو املاک

تابلو مطب پزشک

تابلو مطب پزشک

اشتراک در خبرنامه

دریافت آخرین مطالب را چند بار در ماه به ایمیل خود تحویل دهید.

نوشته های مرتبط ...

تابلوسازی در سعادت آباد

تابلوسازی در سعادت آباد

اگر در منطقه سعادت آباد به دنبال این هستید که بتوانید طراحی و ساخت تابلو خود را به یک تابلوسازی حرفه ای و متخصص واگذار کنید بهتر است که در این مقاله با ما همراه باشید.  انواع تابلوسازی های معتبر و شناخته شده زیادی در سعادت آباد مشغول به فعالیت هستند که با خیال آسوده می توانید سفارش تابلو خود … ادامه مطلب

تابلو املاک

تابلو املاک

  رونق بخشیدن به کسب و کار یکی از مهمترین عواملی است که کمک می کند تا بتوانید نزد مخاطبین بیشتری دیده شوید. پس فرقی نمی کند که در چه زمینه ای فعالیت می کنید. در هر صورت نیاز است تا به سراغ سفارش یک تابلو تبلیغاتی بروید. تابلو املاک از دسته تابلوهایی است که در تنوع زیادی قابل سفارش … ادامه مطلب

تابلو مطب پزشک

تابلو مطب پزشک

  از انواع تابلوهای تبلیغاتی، می توان به تابلو مطب پزشک اشاره کرد که از انواع متنوعی بهره مند است. این تابلو از انواع حیاتی ترین تجهیزاتی است که باعث رونق بخشیدن به کسب و کار شما می شود و باعث می شود تا بتوانید بیشتر نزد مخاطب دیده شوید، تابلو تبلیغاتی می باشد. تابلو مطب پزشک یکی از تابلوهایی … ادامه مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *