همراه

 

 

 

انواع تابلو های چلنیوم و کاربردهای آنها در تابلوها

انواع تابلو های چلنیوم و کاربردهای آنها در تابلوها ، تابلو چلنیوم یکی از زیباترین و پر کاربردترین تابلوهای تبلیغاتی در صنعت تابلواست. ساختار تابلو چلنیوم ترکیبی از پلکسی گلاس و آلیاژهای آلومینیوم است که روی صفحات کامپوزیت یا پی وی سی تعبیه شده است.

رول های چلنیوم در اندازه های ۳۰ تا ۵۰ متر در رنگ های مختلف موجود است که قیمت رول چلنیوم بسته به اندازه آن متفاوت است. این روش برای طراحی و ساخت تابلوهای تبلیغاتی با مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و محیطی می تواند در رنگ های مختلفی اجرا شود و بدین ترتیب به یکی از محبوب ترین انواع تابلوها تبدیل شده است.

تعریف چلنیوم (Chlonium ) و نحوه طراحی

حروف برجسته چلنیوم ترکیبی از چندین حرف زیبا با اشکال و زوایای مختلف است که کاملاً انعطاف پذیر بوده و می تواند به صورت سفارشی طراحی شود.

پس از مرحله طراحی ، حروف پلکسی گلاس توسط یک دستگاه لیزر قطع می شود و سپس توسط کف لبه ها صاف می شود ، سپس حروف روی میز را محکم کرده و از پایه فلزی استفاده می کنید تا لبه چلنیوم را با چسب مخصوصی در اطراف پلکسی گلاس بچرخانید. در مرحله بعد ، طراحی حروف روی پی وی سی ترسیم شده و با وسیله ای به نام عمود بریده می شود و حروف آماده برای نصب روی بدنه یا زیر کار هستند که معمولاً از ورق کامپوزیت یا پی وی سی ساخته شده است ، سپس با استفاده از روشنایی LED یا SMD انجام می شود و سیم های اضافی به کار فرعی منتقل می شوند ، پس از اطمینان از بسته شدن کامل آن  نصب با موفقیت به پایان می رسد.

انواع تابلو های چلنیوم:

  • صفحه ساده چلنی: قسمت های تشکیل دهنده این نوع بیلبورد ها حاشیه های چلنیوم ، پلکسی گلاس ،pvc ، smd و منبع تغذیه هستند که با یک ظاهر ساده و در رنگ های پلکسی گلاس طراحی و ساخته می شوند.
  • داشبورد Double Pelix: در این روش از دو پلکسی گلاس در رنگ های مختلف استفاده می شود که جلوه بی نظیری به تابلو می بخشد.
  • RGB Chlonium Tab: ساخت تابلو چلنیوم RGB مبتنی بر استفاده از RGB SMD و تابلوهای کنترل و پلکسی گلاسهای سفید است.
  • تابلو چلنیوم كاملاً رنگی: نوع دیگر تابلوهای چلنیوم با استفاده از یك كنترل مخصوص است كه می تواند تا ۱۶ میلیون رنگ  را به نمایش بگذارد
  • پانچ چلنی: استفاده از این روش تابلو مخصوص چلینیم نیست اما از آن در پانل شیشه آغشته و پانل نئونی پلاستیك نیز استفاده می شود. به این ترتیب ، ساخت تابلو ، حروف با استفاده از اشکال هندسی متنوعی مانند دایره یا ستاره قطع می شوند و بر روی یک پلکسی قرار می گیرند. در مرحله بعد ، به دلیل عبور نور از قسمت برش ، شکستگی نور و در نتیجه ، منظره ای زیبا به تابلوی تبلیغاتی می بخشد..
  • جدول کریستال چلنیوم: در ساختار این مدل از تابلوی چلنیوم از پلکسی گلاس های شیشه ای و دانه های کریستالی استفاده شده است ، اما لازم به ذکر است که می توان از مهره های بلوری برای ساخت همه تابلوهای تبلیغاتی با استفاده از حروف برجسته استفاده کرد.

مزایا :

  • مواد لازم برای تهیه این نوع مواد تبلیغاتی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و بنابراین در برابر شرایط محیطی و اشعه خورشید مقاوم بوده و ظاهر آن تغییر نمی کند.
  • به هیچ وجه زنگ زدگی وجود ندارد.
  • برای درست کردن لبه تخته چلنی از نوار اسفنجی استفاده می کنند که مانع از نفوذ خاک و آب در حروف نمی شود و حروف همیشه تمیز نگه داشته می شوند.
  • پس از اتمام کار، یک غلاف نایلونی روی کار اعمال می شود که در حین نصب، هایلایت های چلنیوم خراشیده نمی شوند و پس از اتمام مراحل نصب تابلو تبلیغاتی تخته نایلون به راحتی از کار خارج می شوند.

نکته فنی:

چلنیوم نیز مانند هر نوع کالای اصلی و چینی ، در هر دو مدل موجود در بازار نیز یافت می شود. اگر می خواهید بین چلینیوم اصلی و چینی تفاوت قائل شوید ، به لبه های چلنی نگاه کنید.

لبه چلنیوم ضخیم و در حدود ۲٫۸ میلی متر است، اما لبه های چلنی چینی ها بسیار نازک هستند، به قدری نازک است که گاهی سوراخ می شوند و یا با فشار کم شکل را تغییر می دهد. اما استفاده از کلینیم چینی برای ساخت حروف کوچک بسیار مناسب است و خم شدن و نگه داشتن آن بسیار آسان است.

آخرین نوشته ها

تابلو املاک

تابلو املاک

تابلو مطب پزشک

تابلو مطب پزشک

اشتراک در خبرنامه

دریافت آخرین مطالب را چند بار در ماه به ایمیل خود تحویل دهید.

نوشته های مرتبط ...

تابلوسازی در سعادت آباد

تابلوسازی در سعادت آباد

اگر در منطقه سعادت آباد به دنبال این هستید که بتوانید طراحی و ساخت تابلو خود را به یک تابلوسازی حرفه ای و متخصص واگذار کنید بهتر است که در این مقاله با ما همراه باشید.  انواع تابلوسازی های معتبر و شناخته شده زیادی در سعادت آباد مشغول به فعالیت هستند که با خیال آسوده می توانید سفارش تابلو خود … ادامه مطلب

تابلو املاک

تابلو املاک

  رونق بخشیدن به کسب و کار یکی از مهمترین عواملی است که کمک می کند تا بتوانید نزد مخاطبین بیشتری دیده شوید. پس فرقی نمی کند که در چه زمینه ای فعالیت می کنید. در هر صورت نیاز است تا به سراغ سفارش یک تابلو تبلیغاتی بروید. تابلو املاک از دسته تابلوهایی است که در تنوع زیادی قابل سفارش … ادامه مطلب

تابلو مطب پزشک

تابلو مطب پزشک

  از انواع تابلوهای تبلیغاتی، می توان به تابلو مطب پزشک اشاره کرد که از انواع متنوعی بهره مند است. این تابلو از انواع حیاتی ترین تجهیزاتی است که باعث رونق بخشیدن به کسب و کار شما می شود و باعث می شود تا بتوانید بیشتر نزد مخاطب دیده شوید، تابلو تبلیغاتی می باشد. تابلو مطب پزشک یکی از تابلوهایی … ادامه مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *