همراه

 

 

 

مقدمه-تابلوهای چلنیوم – یکی از زیباترین و پر کاربردترین تابلوهای تبلیغاتی در صنعت تابلوسازی می باشند . ساختار پنل چلنیوم ترکیبی از پلکسی گلاس و آلیاژهای آلومینیوم است که روی صفحات کامپوزیت یا پی وی سی تعبیه شده است. رول های چلنیوم در اندازه های ۳۰ تا ۵۰ متر در رنگ های مختلف موجود است که قیمت رول کلینیوم بسته به اندازه آن متفاوت است. این روش برای طراحی و ساخت بیلبورد های با مقاومت بالا در برابر شرایط جوی و محیطی می تواند در رنگ های مختلفی اجرا شود ، بنابراین به یکی از محبوب ترین انواع بیلبوردها تبدیل شده است .

تعریف نامه های برجسته تابلو چلنیوم و نحوه طراحی

حرف های درج شده بر روی تابلوهای چلنیوم ترکیبی از تعداد زیادی از عبارات زیبا است که قابلیت انعطاف پذیری دارند و می تواند به طور ویژه طراحی گردند . بعد از مرحله نخست یعنی طراحی ، جملات پلکسی گلاس به وسیله ی دستگاه لیزر قطع می گردد و سپس به وسیله ی کف لبه ها صاف می گردد ، سپس حروف روی میز را محکم کرده و از پایه فلزی استفاده می کنند تا لبه چلنیوم را با چسب مخصوصی در اطراف پلکسی گلاس بچرخانند . در مرحله بعد ، طراحی حروف روی پی وی سی ترسیم شده و با وسیله ای به نام عمود بریده می شود و حروف آماده برای نصب روی بدنه یا زیر کار است که معمولاً از ورق کامپوزیت یا پی وی سی ساخته شده است ، سپس با استفاده از روشنایی LED یا SMD انجام می شود و سیم های اضافی به کار فرعی منتقل می شوند ، پس از اطمینان از بسته شدن و  قرار گرفتن در معرض آن و نصب چوب تبلیغاتی T با موفقیت به پایان می رسد.

مزایای استفاده از پنل ها و تابلوهای چلنیوم :

  • مواد لازم برای تهیه این نوع مواد تبلیغاتی از کیفیت بالایی برخوردار بوده و بنابراین در برابر شرایط محیطی و اشعه خورشید مقاوم بوده و ظاهر آن تغییر نمی کند.
  • به هیچ وجه آن ها زنگ زدگی وجود ندارد.
  • برای درست کردن لبه تخته چلنی از نوار اسفنجی استفاده می کنند که از نفوذ خاک و آب در حروف جلوگیری می کند و حروف همیشه تمیز نگه داشته می شوند.
  • پس از اتمام کار ، یک غلاف نایلونی روی کار اعمال می شود که در حین نصب ، هایلایت های چلنی خراشیده نمی شوند و پس از اتمام مراحل نصب تابلو تبلیغاتی تخته نایلون به راحتی از کار خارج می شوند.

نکات فنی :

چلنیوم نیز مانند هر نوع کالای اصلی و چینی ، در هر دو مدل موجود در بازار نیز یافت می شوند . اگر می خواهید بین چلنیوم اصلی و چینی تقلبی تفاوت قائل شوید ، به لبه های چلنیوم نگاه کنید . لبه چلنیوم ضخیم و در حدود ۲٫۸ میلی متر ضخامت دارد ، اما لبه های چلنیوم چینی ها بسیار نازک هستند ، به قدری نازک است که گاهی سوراخ می کند و یا با فشار کم شکل را تغییر می دهد. اما استفاده از چلینیم چینی برای ساخت حروف کوچک بسیار مناسب است و خم شدن و نگه داشتن آن بسیار آسان است.

تابلوهای چلنیوم

انواع تابلوهای چلنیوم :

صفحه ساده چلنی:

قسمت های تشکیل دهنده این نوع بیلبورد ها دارای حاشیه های چلنیوم ، پلکسی گلاس ، pvc ، smd و منبع تغذیه هستند که با یک ظاهر ساده و در رنگ های پلکسی گلاس طراحی و ساخته می شوند.

داشبورد Double Pelix:

در این روش از دو پلکسی گلاس در رنگ های مختلف استفاده می شود که جلوه بی نظیری به بیلبورد می بخشد.

RGB Chlonium Tab:

ساخت پانل شلنیوم RGB مبتنی بر استفاده از RGB SMD و تابلوهای کنترل و پلکسی گلاسهای سفید است.

تابلو چلنیوم كاملاً رنگی:

نوع دیگری از این تابلوها ، تابلوهای چلنیوم کاملا رنگی است . این نوع تابلو ها دارای یك كنترل مخصوص كه می تواند تا ۱۶ میلیون رنگ را به نمایش بگذارند.

پانچ چلنی:

استفاده از این روش تابلو مخصوص چلنیوم نیست اما از آن در پانل شیشه آغشته و پانل نئونی پلاستیك نیز استفاده می شود. به این ترتیب حروف با استفاده از انواع شکل هندسی مانند دایره یا ستاره قطع می شوند و بر روی یک پلکسی قرار می گیرند . در مرحله بعد ، به دلیل عبور نور از قسمت برش ، شکستگی نور و در نتیجه  منظره ای زیبا به تابلوی تبلیغاتی می بخشد. به این نوع بیلبوردها با نامهای مختلفی چون Chloymon Punch ، صفحه الماس Chalnium و Star Chloymen گفته می شود.

جدول کریستال چلنیوم:

یکی از تابلوهای تبلیغاتی که امروزه بسیار مورد استفاده قرار می گیرد ، تابلو چلنیوم است که از دو جزء تشکیل شده است: تخته کامپوزیت و چلنیوم پیشرفته . تابلوهای Chelium یا آگهی ها از لامپ های LED برای روشنایی استفاده می کنند. جوش ها ابتدا در برنامه Curle طراحی می شوند ، سپس این طرح به صورت زاویه دار یا روی شیشه plexi با رنگ های مختلف لیزر به گردش در می آید.

تفاوت عمده بین چلنیوم و انواع دیگر تابلوها در این است که حروف چلنیوم سه بعدی است و هر حرف به صورت جداگانه شکل و دارای محفظه جداگانه است.

Chelium یک آلیاژ آلومینیوم با کیفیت بالا است که در برابر عوامل محیطی مانند گرما ، سرما ، نور خورشید و باران مقاوم است و در برابر ضربه ای که برای اولین بار توسط گیاهان MCI اسپانیا به بازار عرضه شده بسیار مقاوم است.

دلیل استفاده از آلومینیوم در ساخت چلنیوم به دلیل سبک بودن آن و زنگ زدگی نیست. چلنیوم از آلومینیوم و فولاد ساخته شده اما از نظر ظاهری شبیه به فولاد است.

چلنیوم مانند حروف پلاستیکی از گرد و غبار ، زنگ زدگی برخوردار نیست و ماندگاری طولانی و پایداری رنگ دارد.

اجزای پنل ها و تابلوهای چلنیوم عبارتند از :

Chelenium Edge:

در تابلوهای استاندارد چلنیوم عمق هر لبه معمولاً ۷ ، ۹ و ۱۱ سانتی متر است. یکی از مزایای لبه چلنیوم نوار اسفنجی این است که از ورود آب و گرد و غبار در حروف جلوگیری می کند و مانع از نفوذ آب در صفحه مدار Chelnium و آتش زدن آن می شود.

پلکسی گلاس:

از پلکسی گلاس ها برای توزیع نور به روشی صاف و شفاف استفاده می شود.

لامپ smd:

در داخل لامپ برجسته ، لامپ smd قرار دارد. هرچه کیفیت لامپ smd بیشتر باشد ، شدت نور بیشتر می شود و طول عمرش از لامپ های مشابه بیشتر است. تابلوهای چلنیوم هم با نور و هم غیر روشن قابل تهیه است ، اما امروزه تقریباً تمام تابلوهای چراغ روشنایی داخلی از لامپ SMD استفاده می کنند.

ورق PVC:

این ورق دارای یک صفحه مادون قرمز چلنیوم است و به عنوان پشتیبان SMD ها استفاده می شود.

ترانسفورماتور یا منبع تغذیه:

وظیفه این ترانسفورماتور تبدیل برق به ۱۲ ولت است.

برای سوار کردن حروف چلنیوم روی تخته ، ابتدا ورق پی وی سی روی سطح صفحه پیچ می شود ، سپس لامپ های smd به قسمت پشت تخته برداشته می شوند ، حروف چلنیوم روی ورق PVC سوار می شوند و منبع تغذیه در پشت قرار می گیرد. و تخته به پنل های جلویی جمع شده و به منبع تغذیه متصل می شوند.

نکات قابل توجه تابلوهای چلنیوم :

۱- ظرفیت شستشو

۲- عمر طولانی

۳- رنگ های بسیار متنوع

۴- امکان انعطاف پذیری در هر اندازه و طراحی

۵- مقاوم در برابر سرما ، گرما و باران شدید

۶- قرار گرفتن در معرض زیبا و توجه به چلنیوم

۷- کلیوم با کیفیت بالا که از زنگ زدگی روی تابلو جلوگیری می کند.

۸- مصرف برق بسیار کم

انواع مدل های تابلوهای چلنیوم :

  • پنل کلیوم تک طرفه
  • الماس
  • آینه های فلزی و لبه طلایی

روش ساخت تابلوهای چلنیوم :

از ورق های کامپوزیت در ساخت پانل های کامپوزیت برای حروف استفاده می شود

نوع حروف ساخته شده طبق سفارش مشتری روی آن نصب شده است

از نوع حروف روی نمای کامپوزیت می توان استفاده کرد:

حروف پلاستیکی برجسته حروف برجسته چلنیوم و حروف فلزی یا حروف فلزی

طراحی کامپوزیت نیز می تواند ساده باشد یا از ترکیبی چند رنگ استفاده کنید

بسته به نوع فعالیت و سلیقه کارفرما بهترین گزینه انتخاب می شود

در بعضی موارد ، طراحی پانل کامپوزیت می تواند ترکیبی از ۲ یا ۳ ماده مختلف باشد

برای این منظور می توانید از حروف پلاستیکی برجسته ، فولاد یا حروف برجسته در طرح نما کامپوزیت استفاده کنید.

ساخت تابلوهای کامپوزیت با برش حروف

عبارات درج شده بر روی تابلوهای کامپوزیتی با دستگاه برش لیزری بریده می گردند . سپس به طرف رودن با اندازه ۱۰ سانتی متر خم می گردد و پس از آن یخش درونی تالک پلکسی گلاس سفید به بخش هایی که عبارات مورد نظر نوشته گردیده است چسبانیده می گردد و سپس یک PVC یک مهتابی به طول ۱ سانتی متر روی آن قرار می داده می شود که باعث می گردد طرح مربوطه بسیار زیبا گردد .

به جای چسباندن پلکسی گلاس از داخل کامپوزیت ، می توانیم پس از برش کامپوزیت ، حروف و نوشته ها را از ورق Plexiglas برش دهیم و آن را روی کامپوزیت بچسبانیم.

آخرین نوشته ها

تابلو املاک

تابلو املاک

تابلو مطب پزشک

تابلو مطب پزشک

اشتراک در خبرنامه

دریافت آخرین مطالب را چند بار در ماه به ایمیل خود تحویل دهید.

نوشته های مرتبط ...

تابلوسازی در سعادت آباد

تابلوسازی در سعادت آباد

اگر در منطقه سعادت آباد به دنبال این هستید که بتوانید طراحی و ساخت تابلو خود را به یک تابلوسازی حرفه ای و متخصص واگذار کنید بهتر است که در این مقاله با ما همراه باشید.  انواع تابلوسازی های معتبر و شناخته شده زیادی در سعادت آباد مشغول به فعالیت هستند که با خیال آسوده می توانید سفارش تابلو خود … ادامه مطلب

تابلو املاک

تابلو املاک

  رونق بخشیدن به کسب و کار یکی از مهمترین عواملی است که کمک می کند تا بتوانید نزد مخاطبین بیشتری دیده شوید. پس فرقی نمی کند که در چه زمینه ای فعالیت می کنید. در هر صورت نیاز است تا به سراغ سفارش یک تابلو تبلیغاتی بروید. تابلو املاک از دسته تابلوهایی است که در تنوع زیادی قابل سفارش … ادامه مطلب

تابلو مطب پزشک

تابلو مطب پزشک

  از انواع تابلوهای تبلیغاتی، می توان به تابلو مطب پزشک اشاره کرد که از انواع متنوعی بهره مند است. این تابلو از انواع حیاتی ترین تجهیزاتی است که باعث رونق بخشیدن به کسب و کار شما می شود و باعث می شود تا بتوانید بیشتر نزد مخاطب دیده شوید، تابلو تبلیغاتی می باشد. تابلو مطب پزشک یکی از تابلوهایی … ادامه مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *