همراه

 

 

 

باکس های نور برای روشنایی نمایشگرهای گرافیکی استفاده می شوند و با استفاده از یک قاب بیرونی و گرافیکی ( معمولاً پارچه که برای نفوذ نور طراحی شده اند و نورپردازی LED ) درون قاب یا پانل پشتی قرار گرفته اند که طرح نصب شده را روشن می کند. با استفاده از تحقیقات نشان می دهد که طرح های روشن می توانند با استفاده از پیام های تبلیغاتی مستقیم و غیر مستقیم  ، تقریباً ۳۰٪ فروش را افزایش دهند.

از قالب های بسیار باریک تا بزرگ ، می توان بکس های نوری را در ابعاد ۲۰۰mm2 تا ۵۰m تولید کرد. اندازه نهایی طرح برای پشتیبانی از نمایشگر گرافیکی باید متناسب با ضخیم بودن قاب تابلو باشد . این کار را می توان با استفاده از قاب های آلومینیومی در طیف وسیعی از عمق ، که به منظور ایجاد مقاومتی همزمان در طراحی برای قرار دادن طرح ترسیم شده اند ، انجام داد .

روشنایی LED

روشنایی یک صفحه نمایش گرافیکی فراتر از قرار دادن چراغ در پشت یک گرافیک است. برنامه های مختلف منجر به طیف وسیعی از تکنیک های روشنایی و مشخصات LED می شوند.

سه روش اصلی برای استفاده از روشنایی بر روی یک تابلو وجود دارد: لبه روشن ، پشت روشن و آتش جانبی:

لبه روشن با استفاده از اکریلیک درجه نوری ایجاد می شود که دارای الگوریتمی کنترل شده از الگوی نقطه ای لیزری است که بر روی سطح قرار دارد. هنگامی که نور از داخل آکریلیک عبور می کند ، نور توسط نقاط چسبانیده می شود ، و در نتیجه توزیع بهینه نور در کل صفحه نمایش انجام می شود.

نورپردازی با نور پس زمینه رایج ترین روش افزودن نور به نمایشگرهای گرافیکی است. جعبه های با نور پس زمینه با گزینه های متنوعی از LED ایجاد می شوند که بسته به چند عامل از جمله نور مورد نیاز و مصرف برق ، که به پنل پشتی نصب شده اند ، مشخص می شوند.

نورپردازی کنار آتش متشکل از ال ای دی های دارای قدرت بالا در کنار آتش است که در یک کانال داخلی لایت باکس قرار گرفته اند و دارای لنزهای نوری هستند که به طور مساوی در گرافیک ها نورپردازی می کنند ، در عین حال امکان بسته بندی کامل صفحه نمایش را نیز به وجود می آورند.

از نظر مشخص کردن چراغ LED در خود ، ملاحظات بسیاری وجود دارد که منجر به تولید نمایشگر گرافیکی مناسب می شود. در زیر سه مورد متداول از مشتریان در هنگام مشخص کردن جعبه های چراغ LED وجود دارد.

خروجی یا شار نور

میزان تولید نور از یک منبع نور توسط “شار نور” اندازه گیری می شود. تخمینی از میزان نوری که صفحه نمایش گرافیکی ایجاد می کند و نسبت بالاتری از شار نور به توان مصرفی کارایی بیشتری دارد.

مصرف برق

به طور معمول خرده فروشان دارای اهداف مصرف انرژی برای رقابت هستند و نسبت به میزان مصرف نور برای به حداقل رساندن این رقم احتیاط می کنند . از آنجا که بهره وری از یک نمایشگر گرافیکی به عوامل مختلفی از جمله خروجی LED و درایور بستگی دارد ، بهتر است با تهیه کننده خود در مورد موارد مورد نیاز خود مشورت کنید ، این امر به شما امکان آزمایش و تولید نمونه اولیه را می دهد.

دمای رنگ

LED ها را می توان در دمای رنگ های مختلف ، که از یک نور گرم (در حدود ۲۷۰۰K) تا خنک کننده نور (۷۰۰۰K) متغیر است ، مشخص کرد. دمای رنگ سایه نور ساطع شده از نور سفید است ، هنگامی که یک بدنه سیاه ( این را به عنوان رشته فلزی در یک لامپ کم نور تصور کنید ، یا به عبارت ساده تر یک توده آهن یا فولاد ) تا دمای معین گرم می شود و در کلوین اندازه گیری می شود. هرچه گرم تر شود ، ظاهر نور نیز ملایم تر می شود. درجه حرارت رنگ های مختلف باعث می شود گرافیک به آثار هنری اصلی خود نزدیک تر شود ، به عنوان مثال ، اگر طرح گرافیکی شما صحنه برفی بود ، درجه حرارت رنگ سفید LED سفید تضمین می کند که طرح گرافیکی به جای یک قرمز از یک رنگ آبی و سفید برخوردار باشد.

چاپ گرافیکی

رایج ترین طرح های گرافیکی برای استفاده در Lightboxes از پارچه ساخته شده است که به طور خاص برای برنامه های روشن ساخته شده است. این پارچه ها با لبه سیلیکون دوخته شده تهیه شده اند که امکان استفاده سریع و آسان را در قاب جعبه نور فراهم می کند. این اطمینان وجود دارد که وقتی نور در قسمت عقب طرح گرافیکی اعمال می شود ، نور به طور مساوی پخش می شود تا نقاط داغ قابل رویت نباشند و نشاط گرافیکی ها به جای شستشو افزایش می یابد. با این وجود دو فرآیند چاپ موجود است.

دو فرآیند مختلفی که برای چاپ گرافیک پارچه ای استفاده می شود در زیر شرح داده شده است :

چاپ UV

چاپ UV شامل یک فرایند جوهر افشان است که به محض آنکه جوهر پارچه را جمع کرد ، زیر یک نور ماوراء بنفش درمان می شود ، اطمینان حاصل می کند که جوهر تقریباً بلافاصله روی لایه بالایی خشک شده است ، و در نتیجه چاپ با کیفیت بالا به دلیل اینکه جوهر ندارد زمان پخش شدن یا ریختن در پارچه را دارید.

به طور کلی ، چاپ UV در این گونه است که جلوه ای پر جنب و جوش تر به شما می دهد و به شما امکان می دهد تا به کنتراست بهتر دست یابید ، به این معنی که رنگ های تیره تر غنی تر هستند.

تصعید رنگ

چاپ سابلیمیشن رنگ یک فرایند دو مرحله ای است. در مرحله اول ، طرح گرافیکی یا تصویر روی پارچه چاپ می شود و سپس به پارچه متصل می شود (یا تصعید می شود) ، نساجی چاپی بسیار ماندگار تری تولید می کند ، که مناسب پارچه هایی است که قرار است بیشتر مورد استفاده قرار گیرند.

انواع باکس های نور

دستگاههای دارای نور پس زمینه مختلف:

یک ظرف با چند لامپ و یک صفحه شیشه ای یخ زده در قسمت بالا. این توسط متخصصان عکاسی در حال مشاهده فیلم های شفاف مانند اسلایدها استفاده می شود. این دستگاه در ابتدا برای مرتب سازی صفحات عکاسی با سهولت مورد استفاده قرار می گرفت. هنگامی که صاف قرار بگیرید ، می توان آن را یک میز نوری نامید. به طور کلی ، یک سبد از نور مشابه نور روز استفاده می کند (۵۰۰۰-۶۰۰۰ کلوین) و از مقاومت یکنواخت در صفحه شیشه ای استفاده می کند.

به شکل پانل های عمودی ، همچنین می توان آنها را بر روی دیوارهای بیمارستان ها و مطب های پزشکی نصب کرد تا تصاویر اشعه ایکس را بررسی کنند.

در زمینه علمی ، از جعبه های نور غالباً برای جستجوی رشد باکتری ها استفاده می شود و امکان تجسم بهتر صفحات PCR را فراهم می آورد.

صفحه نمایش نمایشگر روشنایی که برای اهداف تبلیغاتی استفاده می شود. پنل را می توان با لامپ های فلورسنت یا نوارهای روشنایی LED روشن کرد. بهره وری از جعبه های نور پس از معرفی فناوری LED به طور چشمگیری بهبود یافته است. کاربر گرافیکی درج می کند که به راحتی قابل تغییر است. برخی از جعبه های سبک مخصوصاً برای مقاصد خارج از منزل طراحی شده اند بنابراین از نظر ضد آب بودن بیشتر هستند.

بازتابنده های پارچه ای که از طریق کانکتور به نورپردازی استودیو متصل می شوند تا با پخش کردن فلاش بارق ، نورپردازی نرم ایجاد کنند ، “جعبه نور” نامیده می شوند. آنها به طور کلی به شکل های مختلف مستطیل یا هشت ضلعی در می آیند. بازتابنده های داخلی می توانند سفید ، نقره ای یا طلایی باشند تا دمای نور را تغییر دهند. درج های ناراحت کننده نیز موجود است.

تنوع این جعبه ، با یک انتهای باز ، ساخته شده از مواد پراکنده است ، تا امکان عکس گرفتن از یک شی نمونه بدون سایه وجود داشته باشد. همچنین به آن چادر نور یا مکعب عکس گفته می شود.

جنبه درمانی و پزشکی باکس نور

جعبه های نور درمانی می توانند درمانی مؤثر برای اختلال عاطفی فصلی ارائه دهند. ویژگی هایی از قبیل شدت نور ، ایمنی ، هزینه و سبک از ملاحظات مهم است.

اختلال خلقی فصلی یا SAD یک نوع از افسردگی است که معمولا هر سال در طول پاییز و زمستان رخ می دهد . استفاده از یک جعبه نور درمانی می تواند تسکین دهنده باشد . اما برای برخی افراد نور درمانی، موثرتر خواهد بود .

جعبه های نور درمانی برای درمان SAD همچنین به عنوان جعبه های نور ، باکس های نور درمانی روشن و جعبه های فوتوتراپی نیز شناخته می شوند. باکس نور برای درمان SAD طراحی شده اند .

بهتر است در مورد انتخاب و استفاده از باکس نور برای درمان خود با پزشک خود صحبت کنید. اگر هم بیماری SAD و هم اختلال دو قطبی را تجربه می کنید ، توصیه و زمان استفاده از باکس نور باید با پزشک خود به دقت بررسی شود. افزایش سریع قرار گرفتن در معرض بیش از حد سریع یا استفاده از جعبه نور به مدت طولانی هر بار ممکن است در صورت بروز اختلال دو قطبی علائم دیوانه را ایجاد کند.

اگر شما در گذشته مشکلات چشم یا در حال حاضر بیماری هایی مانند گلوکوم ، آب مروارید و یا صدمه به چشم بخاطر دیابت دارید قبل از استفاده از باکس های نور با پزشک خود صحبت کنید .

محققان معتقدند که این نوع از نور باعث ایجاد یک تغییر شیمیایی در مغز می شود که وضعیت روحی و روانی شما را بهبود می بخشد و علائم دیگر بیماری SAD را کاهش می دهد.

به طور کلی، باکس نور باید:

تا آنجا که ممکن است نور ماوراء بنفش را کم کنید

توصیه های معمولی شامل استفاده از جعبه نور است:

در ساعت اول از بیدار شدن از خواب در صبح برای حدود ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در فاصله حدود ۱۶ تا ۲۴ اینچ (۴۱-۶۱ سانتی متر) از چهره با چشمان باز اما نگاه مستقیم به نور نایستید .

باکس های نور به گونه ای ایمن و موثر طراحی شده اند ، اما آنها از طرف سازمان غذا و داروی (FDA) برای درمان بیماری SAD تأیید یا تنظیم نشده اند .

در اینجا چند سؤال وجود دارد که باید هنگام خرید جعبه نور برای اختلال عاطفی فصلی در مورد آنها فکر کنید:

آیا باکس های نور به طور خاص برای معالجه بیماری SAD ساخته شده اند؟

خیر ، آن ممکن است افسردگی شما کمک نکند. برخی لامپ های درمانی برای اختلالات پوستی طراحی شده اند نه برای بیماری افسردگی یا SAD. لامپ های مورد استفاده برای اختلالات پوستی در درجه اول از ماوراء بنفش (UV) ساطع می شوند و در صورت استفاده نادرست به چشم شما آسیب می رسانند.

باکس های نور چقدر نور UV آزاد می کنند؟

باکس نور برای بیماری SAD باید به گونه ای طراحی شود که به فیلتر کردن بیشتر یا همه نور UV

آیا باکس های نور به چشم هم ممکن است آسیب برسانند ؟

برخی از جعبه های نور شامل ویژگی هایی هستند که برای محافظت از چشم طراحی شده اند. در صورت بروز مشکلات چشمی مانند گلوکوم ، آب مروارید یا آسیب دیدگی چشم در دیابت ، از پزشک چشم خود بخواهید در مورد انتخاب باکس نور شما راهنمایی کند.

آیا می توانید آن را در مکان مناسب قرار دهید؟

به این فکر کنید که کجا می خواهید باکس نور خود را کجا قرار دهید و کارهایی را که می توانید در طول استفاده از آن انجام دهید ، مانند خواندن. دستورالعمل های سازنده را بررسی کنید ، بنابراین مقدار مناسبی از نور را در فاصله مناسب دریافت می کنید.

آخرین نوشته ها

تابلو املاک

تابلو املاک

تابلو مطب پزشک

تابلو مطب پزشک

اشتراک در خبرنامه

دریافت آخرین مطالب را چند بار در ماه به ایمیل خود تحویل دهید.

نوشته های مرتبط ...

تابلوسازی در سعادت آباد

تابلوسازی در سعادت آباد

اگر در منطقه سعادت آباد به دنبال این هستید که بتوانید طراحی و ساخت تابلو خود را به یک تابلوسازی حرفه ای و متخصص واگذار کنید بهتر است که در این مقاله با ما همراه باشید.  انواع تابلوسازی های معتبر و شناخته شده زیادی در سعادت آباد مشغول به فعالیت هستند که با خیال آسوده می توانید سفارش تابلو خود … ادامه مطلب

تابلو املاک

تابلو املاک

  رونق بخشیدن به کسب و کار یکی از مهمترین عواملی است که کمک می کند تا بتوانید نزد مخاطبین بیشتری دیده شوید. پس فرقی نمی کند که در چه زمینه ای فعالیت می کنید. در هر صورت نیاز است تا به سراغ سفارش یک تابلو تبلیغاتی بروید. تابلو املاک از دسته تابلوهایی است که در تنوع زیادی قابل سفارش … ادامه مطلب

تابلو مطب پزشک

تابلو مطب پزشک

  از انواع تابلوهای تبلیغاتی، می توان به تابلو مطب پزشک اشاره کرد که از انواع متنوعی بهره مند است. این تابلو از انواع حیاتی ترین تجهیزاتی است که باعث رونق بخشیدن به کسب و کار شما می شود و باعث می شود تا بتوانید بیشتر نزد مخاطب دیده شوید، تابلو تبلیغاتی می باشد. تابلو مطب پزشک یکی از تابلوهایی … ادامه مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *