همراه

 

 

 

تابلوی چلنیوم

تابلوهای نئونی به ویژه تابلوهای نئون پلاستیک می توانند به شکل های مختلفی تولید شوند . یک کارگر ماهر در این کار می تواند این کار را به راحتی انجام دهد . لوله نئون از ۳ تا ۴ پا (۱ متر) مستقیم “چوب” از لوله های شیشه ای ساخته شده است .

تابلوهای نئون پلاستیک تکامل یافته لوله های Geissler می باشند که یک لوله شیشه ای الکتریکی است که حاوی یک گاز کمیاب به نام گاز نئون است (فشار گاز در لوله بسیار تحت فشار است). هنگامی که یک ولتاژ بر روی الکترود های وارد شده از طریق شیشه اعمال می شود ، تخلیه الکتریکی صورت می گیرد. لوله های Geissler در اواخر دهه ۱۸۰۰ بسیار مشهور بودند و رنگهای مختلفی از آنها ساطع می شد ، از ویژگی های گازهای داخل آن بود . با این حال ، آنها برای روشنایی عمومی نامناسب بودند . فشار گاز داخل لوله به طور معمول در استفاده های مداوم کاهش می یافت. در اوایل دهه ۱۹۰۰ لوله های مور برای چندین سال برای روشنایی تجاری مورد استفاده قرار گرفتند .

تابلوهای نئون پلاستیک

تاریخچه لوله ها و تابلوهای نئون پلاستیک

علائم نئون بخشی از تاریخ آمریکا از اوایل دهه ۱۹۲۰ بوده است ، اما نشانگر و تابلوهای نئون در آمریکا سرچشمه نگرفته است. یکی از اولین شکل های روشنایی در فرانسه با نور بارومتریک کشف شد. آلمان همچنین با اختراع لوله Geissler در سال ۱۸۵۵ نقش مهمی در ایجاد علامت نئون ایفا کرد و سرانجام ، ادیسون فرانسه راه را برای نشانه ها و تابلوهای نئون هموار کرد .

نور بارومتریک

آغاز فناوری علائتابلوهایم نئون به سال ۱۶۷۵ با ستاره شناس فرانسوی ، ژان پیكارد باز می گردد . پیکارد درخشش ضعیفی را از درون یک لوله شیشه ای پر از جیوه کشف کرد. این پدیده نور بارومتریک نامیده شده است و در اثر تخلیه الکتریکی ناشی از حرکت و پاشیدن جیوه درون یک لوله شیشه ای ایجاد می شد . این نور توسط ناخالصی های جیوه شدت می گرفت. اگرچه علت نور بارومتریک در آن زمان قابل توضیح نبود ، اما دانشمندان تحقیقات بیشتری انجام دادند . بعدها ، هنگامی که مفهوم برق کامل شد ، دانشمندان توانستند با شکل های جدیدی از نورپردازی به جلو حرکت کنند.

لامپهای اولیه تخلیه الکتریکی

در سال ۱۸۵۵ یک شیشه ساز و فیزیکدان آلمانی به نام هاینریش گیسلر سلف لوله های نئونی را که به عنوان لوله گیسلر معروف است ، اختراع کرد. لوله geissler بسیار شبیه به چراغ های نئونی امروزی بود. این لوله از یک لوله استوانه ای شیشه ای که تا حدی تخلیه شده بود که به اشکال مختلفی ساخته شده و با گازهای کمیاب پر شده و در هر دو انتها دو الکترود قرار داشت. هنگامی که یک جریان الکتریکی اضافه شد ، گاز تابش می کند. هاینریش گیسلر این کار را ممکن کرد زیرا او راهی مؤثرتر برای ایجاد خلاء طراحی کرد. وی با استفاده از پمپ جیوه ای دست و لولای شیشه ای خلاء برتر خود ، اولین لامپ تخلیه الکتریکی را ایجاد کرد.

ادیسون فرانسه

ژرژ کلود مهندس و مخترع فرانسوی بود که شروع به توسعه علائم و تابلوهای نئون کرد. کلود به عنوان خالق سیستم کلود برای مایع سازی هوا شناخته شده است. به دلیل سیستم جدید کلود ، تولید مقادیر انبوه گازهای تصفیه شده آسانتر شد. این گازها برای ایجاد علائم نئون مورد نیاز بودند. همچنین به دلیل این سیستم جدید ، خلوص گازها افزایش یافت .

در سال ۱۹۱۰ ، پس از سالها آزمایش و خطا ، کلود هنر نور نئون را کامل کرد و تصمیم گرفت که ایده خود را ثبت کند. در ماه دسامبر همان سال یعنی سال ۱۹۱۰ ، کلود اختراع خود را به نمایشگاه اتومبیل پاریس برد تا چراغ های نئونی جدید خود را به نمایش بگذارد. این کنوانسیون هزاران چراغ رشته ای داشت و دو لامپ نئونی ۴۰ پا که به رنگ قرمز درخشان بودند وجود داشت و از همه زوایای زمین مسابقه دیده می شد.

علائم نئون در آمریکا

کلود این واقعیت را تأیید کرد که نئون هرگز به عنوان روشنایی رایج عمل نمی کند ، اما می دانست که می تواند جایگاهی در دنیای تبلیغات داشته باشد. در سال ۱۹۲۳ ، کلود دو علامت خود را به یک شرکت تولیدکننده اتومبیل در لس آنجلس فروخت. علائم نئون به عنوان یک شکل محبوب تبلیغات در ایالات متحده بدست می آید زیرا علائم نئون حتی در نور روز قابل رویت است ، این شکل جدید از نمایش عموم را مجذوب خود می کند. تا سال ۱۹۳۰ علائم نئونی شایع تر شد و علائم عجیب و غریب تر در مناطق مرکز شهر در سراسر ایالات متحده چرخید. لاس وگاس در دهه ۴۰ و ۵۰ به علائم نئون پیچیده ای رفت ، زیرا علائم نئون از همیشه رنگی تر و انیمیشنی تر شده است. تا دهه ۵۰ ، علائم نئونی به اوج محبوبیت خود رسیده بود و می توانست در خارج از بسیاری از رستوران ها و هتل ها پدیدار شود.

ایمنی در نورپردازی نئون

نئونی که برای روشن کردن نمایشگرهایی که در تابلوهای فروشگاه ها مشاهده می کنید استفاده می شود ، گاز غیر قابل اشتعال و بدون بو است. اگرچه گاز ماده ای فرار نیست ، اما هنگام استفاده از تابلوهای نئون باید اقدامات احتیاطی ایمنی را رعایت کنید.

جیوه برای تولید رنگ آبی به نئون اضافه شده است. این ماده شیمیایی در صورت تماس با پوست شما یا در صورت استنشاق آن می تواند سمی باشد. در صورت خراب شدن علامت و قرار گرفتن در معرض گاز ، از دستکش و ماسک تنفسی استفاده کنید.

فرایندی که در شیشه معتدل برای علائم نئون وجود دارد ، شیشه را بسیار شکننده می کند. هنگام لمس نشانه ، مراقب باشید تا از ترک خوردن یا خرد نکردن لوله های شیشه ای و بریدن خود جلوگیری کنید .

اگر مطمئن نیستید که ترانسفورماتور یک علامت در وضعیت مطلوبی قرار دارد ، آن را به سیستم وصل نکنید تا اینکه یک برقکار آن را بررسی کند. ترانسفورماتورهای قدیمی می توانند شوک هایی با ولتاژ بالا تولید کنند که می توانند شما را مجروح یا از بین ببرند. مهم نیست که چه نشانه ای جدید باشد ، همیشه هنگام انجام تعمیر و نگهداری روی علامت از ترانسفورماتور جدا شوید.

اگر علامتی در حال نشت گاز نئون در یک منطقه بدون تهویه باشد ، می تواند باعث سردرد و سرگیجه شود. قرار گرفتن در معرض طولانی مدت همچنین می تواند باعث خفگی شود. اگر گمان می کنید در معرض نشت نئون قرار گرفته اید ، فوراً به دنبال هوای تازه باشید و به اورژانس مراجعه کنید. برای جلوگیری از نشت ، به طور مرتب چراغ های نئون را در مورد هرگونه ترک یا خرابی که به تعمیر نیاز دارد ، بررسی کنید.

 

تفاوت بین چراغ های LED و نئون چیست ؟

  1. روشنایی

نئون: نئون بسیار روشن است و دارای لومن بیشتری در هر وات نسبت به LED است که به Neon این امکان را می دهد که نور بیشتری تولید کند و آن نوری کلاسیک را تولید کند.

LED: چراغ های LED بسیار روشن هستند و ممکن است از دورتر واضح تر به نظر برسند. همچنین ممکن است در نور خورشید نورهای LED بیشتر نمایان شوند.

  1. طول عمر و نگهداری

نئون: چراغ های نئون به طور متوسط ​​ ۵ سال دوام می آورند اما با تعویض منبع تغذیه هر چند سال تا یک دهه می تواند ادامه یابد به شرطی که هیچ آسیبی به شیشه نرسد.

LED: به طور متوسط ​​۲-۴ سال طول عمر می کنند . با تعویض آداپتور برق هر دو سال می توانید عمر یک علامت LED را افزایش دهید.

  1. منبع تغذیه و مصرف برق

نئون: علائم نئون ما از ترانسفورماتورهای ذکر شده در UL استفاده می کند و به طور متوسط ​​بین ۶۰ تا ۱۰۰ وات نیاز دارد تا نور درخشان خود را تولید کند.

LED: چراغ های LED از نظر انرژی کارآمد تر هستند و از آنها برای تولید نور واضح و خنک خود به طور متوسط ​​فقط ۱۰ تا ۱۵ وات نیاز دارند.

  1. دوام

نئون: تابلوهای نئون پلاستیک از خم شدن دست ، لوله های شیشه ای ساخته شده است که مملو از گازهایی نظیر نئون ، جیوه و آرگون است. آنها به پشتی پلاستیکی ضخیم سوار شده اند.

LED: علائم ال ای دی از دیودهای کوچک منعکس کننده نور ساخته شده است که در ایجاد پشتی پلاستیکی ضخیم در کنار هم قرار گرفته اند تا بتوانند طراحی کنند.

  1. رنگها

نئون: قرمز و آبی محبوب ترین و درخشان ترین رنگ ها هستند. علائم نئون همچنین به رنگ صورتی ، بنفش ، سبز ، آبزی ، نارنجی زرد و سفید دیده می شود.

LED: قرمز و آبی محبوب ترین و درخشان ترین رنگ ها هستند. علائم LED همچنین به رنگ نارنجی ، زرد ، سبز ، بنفش و سفید دیده می شود. ما توصیه می کنیم از استفاده از بنفش و سفید استفاده کنید ، زیرا از نظر رنگ و لعاب طولانی مدت مانند سایر رنگ های LED نیست.

  1. چشمک زن و انیمیشن

نئون: علائم نئون می تواند بخشی یا تمام لامپهای شیشه ای را داشته باشد که چشمک می زنند.

LED: انیمیشن پیچیده با علائم LED قادر است توهم حرکت را ایجاد کند. علائم LED می تواند متنوع تر و چشم نواز باشد.

 

آیا تابلوهای نئون پلاستیک خطرناک هستند ؟

این یک سوال متداول است ، اما گازهای نئون و آرگون به خودی خود خطرناک نیستند ؛ آنها بی اثر هستند. مانند لوله های استاندارد فلورسنت ، قطرات جیوه موجود در برخی از رنگ ها تا زمانی که لوله شکسته نشود ایمن است. برخورد نادرست می تواند تهدیدی برای محیط زیست و سلامتی باشد. به همین دلیل بسیاری از مغازه های نئون از تعمیر لوله های شکسته آرگون جیوه خودداری می کنند. نئون با ولتاژ در محدوده ۲۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ ولت تغذیه می شود. اگرچه جریان در دامنه میلی آمپر است ، اگر یک قطعه نئونی به درستی نصب نشود ، سیم کشی شود و عایق بندی شود ، این ولتاژ هم شوک و هم خطر آتش سوزی را ایجاد می کند. این منطقه ای است که ارزان بودن آن را پرداخت نمی کند. یک قطعه نئون به خوبی ساخته شده باید سالها بدون مشکل باشد.

 

چگونه علائم نئونی ساخته می شوند ؟

علائم نئون از اوایل دهه ۱۹۰۰ وجود داشته است ، اما بیشتر مردم نمی دانند که چگونه ساخته شده اند. تابلوهای نئون پلاستیک رستوران ها و علائم نوار نئون تقریباً یک قرن به تبلیغات تجاری کمک می کنند. تابلوهای نئون پلاستیک بیشتر در رستوران ها و کافه ها رایج هستند ، اما کاربردهای دیگری نیز دارند.

تابلوهای نئون پلاستیک نئونی از لوله های شیشه ای تشکیل شده اند . این لوله ها یا به صورت انبوه تولید می شوند یا توسط دمنده شیشه ای اصلی دمیده می شوند. لوله های شیشه ای باید گرم و با مهارت پیچیده شده و به شکل های مختلف یا قالب های مورد نظر منحنی شوند. سپس آنها را به یک خلاء تبدیل کرده و دو الکترود در انتهای مخالف یکدیگر قرار می گیرند. در مرحله بعد ، یکی از پنج گاز مختلف درون لوله تخلیه شده که پر می شود. هنگامی که یک جریان الکتریکی از الکترودها عبور می کند ، گاز روشن می شود و نور ساطع می شود.

شکل دادن به تابلوهای نئون پلاستیک

برای شکل گیری این لوله های شیشه ای ، کلمات یا تصاویر یا طرح ها ، آنها با گاز روشن و هوای اجباری گرم می شوند. دمای این گرما می تواند تقریباً به ۳۰۰۰ درجه برسد! گاز نئون طبیعی رنگ قرمز تولید می کند ، اما اکنون بیش از ۱۵۰ رنگ تولید می شود. پس از تولید رنگ قرمز ، رنگهای آبی ، سفید و طلای دنبال شدند. ژرژ کلود به عنوان مخترع واقعی اولین علامت نئون تعلق می گیرد. کلود مهندس ، شیمیدان و مخترع فرانسوی بود. در مقاله ای در مورد تاریخچه علائم نئون نوشته شده است که “او اولین کسی بود که در سال ۱۹۰۲ از یک جریان الکتریکی به یک لوله مهر و موم شده گاز نئون برای ساخت یک لامپ استفاده کرد.” علائم نئون به سرعت در اواسط قرن بیستم به بخش بزرگی از تاریخ تبدیل شد. این شکل از تبلیغات در فضای باز برخلاف هر کسی که قبلاً دیده بود بود. پیش از تابلوهای نئون ، نجارها به معنای واقعی کلمه علائم حک شده را به جلوی مشاغل خانوادگی کوچک قرار می دادند.

آیا نورهای نئونی در فضای باز نمایش داده می شود؟

بله ، در فضای باز قابلیت نمایش دارند. نورهای نئونی می تواند در خارج باشد ، اما برای محافظت از لوله ها در برابر عناصر ، آنها باید یک پوشش پلاستیکی روشن روی لوله داشته باشند. پوشش پلاستیکی همچنین قطعات الکتریکی را ایمن نگه می دارد.

آیا تابلوهای نئون پلاستیک در نور روز قابل مشاهده هستند؟

بله ، تابلوهای نئون پلاستیک را می توان در نور روز مشاهده کرد. بسته به رنگ علامت روشنایی ، به استثنای علامت نئون سفید ، بیشتر علائم نئون در نور روز قابل مشاهده است. با این حال ، اکثر مردم آنها را در طول روز خاموش نگه می دارند تا در مصرف انرژی صرفه جویی کنند ، حتی اگر علائم نئون از نظر انرژی کارآمد باشد.

آیا می توان علائم نئون کم رنگ کرد؟

بله برخی از علائم نئون می تواند کمرنگ شود. میزان روشنایی یک علامت را می توان با میزان جریان برق از طریق الکترودها کنترل کرد.

آخرین نوشته ها

تابلو املاک

تابلو املاک

تابلو مطب پزشک

تابلو مطب پزشک

اشتراک در خبرنامه

دریافت آخرین مطالب را چند بار در ماه به ایمیل خود تحویل دهید.

نوشته های مرتبط ...

تابلوسازی در سعادت آباد

تابلوسازی در سعادت آباد

اگر در منطقه سعادت آباد به دنبال این هستید که بتوانید طراحی و ساخت تابلو خود را به یک تابلوسازی حرفه ای و متخصص واگذار کنید بهتر است که در این مقاله با ما همراه باشید.  انواع تابلوسازی های معتبر و شناخته شده زیادی در سعادت آباد مشغول به فعالیت هستند که با خیال آسوده می توانید سفارش تابلو خود … ادامه مطلب

تابلو املاک

تابلو املاک

  رونق بخشیدن به کسب و کار یکی از مهمترین عواملی است که کمک می کند تا بتوانید نزد مخاطبین بیشتری دیده شوید. پس فرقی نمی کند که در چه زمینه ای فعالیت می کنید. در هر صورت نیاز است تا به سراغ سفارش یک تابلو تبلیغاتی بروید. تابلو املاک از دسته تابلوهایی است که در تنوع زیادی قابل سفارش … ادامه مطلب

تابلو مطب پزشک

تابلو مطب پزشک

  از انواع تابلوهای تبلیغاتی، می توان به تابلو مطب پزشک اشاره کرد که از انواع متنوعی بهره مند است. این تابلو از انواع حیاتی ترین تجهیزاتی است که باعث رونق بخشیدن به کسب و کار شما می شود و باعث می شود تا بتوانید بیشتر نزد مخاطب دیده شوید، تابلو تبلیغاتی می باشد. تابلو مطب پزشک یکی از تابلوهایی … ادامه مطلب

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *